Olesa commemora el Dia Europeu de la Mediació amb l'objectiu de potenciar la cohesió social

L'Ajuntament disposa d'un Servei de Mediació Ciutadana gratuït que treballa per a la resolució de conflictes ciutadans, veïnals, familiars, a l'àmbit escolar o derivats d'activitats econòmiques, entre d'altres.

Image
Cartell_DiaMediació_210125

Cartell del Dia Europeu de la Mediació 2025

L'Ajuntament d'Olesa se suma un any més a la commemoració del Dia Europeu de la Mediació, el 21 de gener. Aquesta celebració té com a objectiu fomentar els valors de la mediació (diàleg, respecte, confiança i responsabilitat) que aporten capital social i permeten progressar cap a una societat més madura i cohesionada.

Per commemorar aquesta data i donar a conèixer el servei, el Servei de Mediació Ciutadana ha organitzat per dimecres 22 de gener, la conferència “La convivència a casa”, a les 17.30 h, al Saló de Plens de l’Ajuntament d’Olesa. Lourdes Riba, la mediadora responsable del servei ha explicat que “aquesta xerrada-taller vol ser un espai de reflexió entre pares i mares que vulguin aprendre i compartir experiències viscudes en la convivència familiar. Al taller s'oferiran eines i estratègies per afrontar els problemes del dia a dia”.

Audio file

Olesa disposa del Servei de Mediació gratuït per a atendre a tota la ciutadania des de l’any 2010. “La mediació és una eina per abordar conflictes, tant entre les famílies com entre la ciutadania. No només ajudem en la resolució de conflictes, sinó que també a la convivència entre les persones. El principal objectiu de la mediació és cercar un espai de diàleg neutral i promoure una bona entesa entre les parts", ha explicat la responsable del servei.

Audio file

Des del servei  s’atenen diferents casuístiques com conflictes veïnals (derivats de sorolls, neteja, mals entesos, animals, instal·lacions, etc.), conflictes comunitaris (problemes que involucrin tota l'escala d'un edifici), relacionats amb l’espai públic (entre diferents edificis o en relació a espais comuns, bars, locals comercials, etc.), associatius (originats a l’associació, entre vàries entitats, o entre entitats i ciutadania), d’activitats econòmiques (lloguers, consum), conflictes familiars (inter-generacionals, separacions i divorcis, herències, conflictes avis-fills), educatius (escoles, instituts, bullying escolar) i conflictes amb/entre joves. 

Entre el col·lectiu de joves i adolescents el servei fa una tasca formativa amb tallers a escoles i instituts. “Entre els joves estem constatant la individualització i polarització que té actualment la nostra societat. Des del servei ensenyem a com connectar amb el nostre món emocional i donem eines i autonomia per a que ells mateixos ho puguin solucionar” ha apuntat Lourdes Riba. 

Audio file

Per contactar amb el  Servei de Mediació Ciutadana s’ha de demanar cita prèvia al telèfon de l’Ajuntament d’Olesa al 93 778 00 50 (extensió 4020) o bé al telèfon mòbil 648.04.29.11  o al correu electrònic mediaciociutadana@olesademontserrat.cat

 

 

Últimes notícies

Image
Foto_comitecrisi_290425

Participants al comitè de crisi de l'Ajuntament d'Olesa

Image
Reunió del comitè de crisi per l'apagada de llum general

Reunió del comitè de crisi per l'apagada de llum general

Image
Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025

Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025.

Image
Foto_jornadaPIT_25042025

Participants a la Jornada de Promoció Turística d'Olesa

Image
Foto_clauspany_230425

L'Ajuntament d'Olesa inicia el procés d'elaboració del primer Pla Local d'Habitatge