Notificacions electròniques

Les notificacions electròniques són un sistema que permet a la ciutadania, les empreses i les entitats rebre les notificacions oficials de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat per mitjans electrònics amb totes les garanties legals. La ciutadania, però, ha de donar la seva conformitat d’autorització per rebre les notificacions per mitjans electrònics en el formulari de sol·licitud. Les persones interessades poden acceptar rebre notificacions electròniques de forma general, per a tots els tràmits, o bé per a un o diversos tràmits. És indispensable disposar d’una adreça electrònica per tal de poder ser notificat per mitjans electrònics i ha de complir els requisits legalment previstos.

El sistema de notificacions emprat per l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat és l’e-NOTUM, un servei que permet realitzar notificacions d'actes administratius (resolucions, decrets, etc) per mitjans electrònics, amb totes les garanties jurídiques que estableix la normativa vigent. Per poder-hi accedir és imprescindible que la persona interessada disposi d’un certificat electrònic reconegut per l’Agència Catalana de Certificació (CATCert), és a dir, un idCAT, e-DNI, T-CAT o el Camerfirma per empreses. Els certificats electrònics de la FNMT (Fábrica Nacional de Moneda y Timbre) també. Un cop la notificació es troba a dins el sistema, s’envia un correu electrònic a l’adreça electrònica de la persona interessada en el que se l’avisa de la data i hora en que la notificació està disponible a l’e-NOTUM.

Per tal de poder gestionar la notificació electrònica necessitem l'autorització de la persona interessada. Aquesta autorització la podeu fer en el mateix moment de la sol·licitud. Caldrà que faciliteu una adreça de correu electrònic i un número de telèfon mòbil.

Quan l'Ajuntament hagi resolt la vostra sol·licitud, rebreu un correu electrònic a l'adreça que heu facilitat. En aquest correu hi trobareu l'adreça d’Internet (URL) de l'espai de notificacions electròniques de l'Ajuntament, on podreu accedir a la notificació, seleccionant un d'aquests dos sistemes:

1. Amb certificat digital. Si disposeu de DNI electrònic, certificat IdCAT..., podeu utilitzar-lo per identificar-vos i visualitzar la notificació.
2. Amb clau d'accés. El sistema us enviarà, a través d'un missatge SMS al telèfon mòbil que heu facilitat en la sol·licitud, una clau d'accés, que haureu d'introduir en l'espai de notificacions electròniques del web per tal d'accedir al contingut de la notificació.

Des del moment del dipòsit de la notificació, disposeu de 10 dies naturals per accedir a la vostra notificació electrònica. Si transcorregut el termini de 10 dies no heu accedit a la notificació, s’entendrà que l’heu rebutjat però l'acte es donarà per notificat. Podeu revocar l'autorització de notificació electrònica en qualsevol moment mitjançant la presentació en qualsevol registre municipal de l'imprès corresponent a tal efecte, o amb l'enviament del formulari de la Seu electrònica.