Organigrama funcional de l'Ajuntament

L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat s'organitza en 3 àrees des d'on es gestionen els diferents departaments. Cadascuna de les àrees té un cap que treballa conjuntament amb els caps de cada departament. La gerència s'encarrega de la supervisió de la tasca que fan totes les àrees organitzatives del consistori.  Aquest és l'organigrama funcional de l'Ajuntament d'Olesa: 

  • Àrea de Serveis Centrals i Organització: es divideix en dues subàrees: Servei d'Àmbit jurídic i desenvolupament local (Contractació i Patrimoni, Secretaria General, Serveis Jurídics, Economia, Intervenció, Tresoreria i Promoció Econòmica) ; i Servei d'Organització i Tecnologia (Atenció Ciutadana, Innovació i Qualitat, Mitjans de Comunicació, Recursos Humans i Tecnologies de la Informació i la Comunicació).
  • Àrea de Serveis Personals: es divideix en dues subàrees de Servei d'Acció amb les Persones i les Comunitats: Arxiu, Patrimoni i Memòria Històrica,  Biblioteca, Cultura i Festes, Esports, Joventut i Participació Ciutadana; i de Benestar Benestar Social, Educació i Infància, Escola Municipal de Música, Polítiques de Gènere, Feminisme i LGTBIQ+, Polítiques Migratòries, Antiracisme i Cooperació i Salut Pública. La segona subàrea és: Servei de Seguretat Ciutadana (Mobilitat, Protecció Civil i Seguretat Ciutadana).
  • Àrea de Territori i Sostenibilitat:  Planejament i Urbanisme (Gestió i Planejament Urbanístic, Habitatge, i  Llicències, Activitats i Protecció de la Legalitat), i Servei de Manteniment de la Ciutat (Energia i Agua, Gestió d'Equipaments, Gestió de l'Espai Públic i Medi Ambient).