Informació de la Seu electrònica
L'Administració electrònica
L’administració electrònica permet conèixer en cada moment en quin estat es troba un expedient, una queixa o una sol·licitud així com els dies que s’ha trigat en gestionar. A més, la ciutadania pot accedir als tràmits municipals durant les 24 hores els 7 dies de la setmana. Suposa, a més, que els tràmits siguin més simples, ràpids i que es puguin fer des de casa.
Entre els apartats de la Seu electrònica s’hi troba el catàleg de Tràmits, l’espai on hi ha el llistat de tots els tràmits que la ciutadania pot fer amb l’Ajuntament i la documentació que es necessita en cada cas. Alguns d’aquests tràmits ja es poden fer en línia, i per fer-los cal tenir un certificat digital. Obtenir-lo és molt senzill, i es pot fer per dos sistemes: el primer és l’idCAT, que es pot sol·licitar gratuïtament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i és un certificat digital que emet el Consorci Administració Oberta de Catalunya. El segon sistema és l’idCAT Mòbil, basat en l'enviament d’una contrasenya d'un sol ús al mòbil. Per obtenir un idCAT Mòbil cal complir els requisits següents: ser major de 16 anys, acreditar la personalitat mitjançant el DNI o NIE, i facilitar el número de la targeta sanitària i un número de telèfon mòbil. Es pot tramitar, també gratuïtament, a través del web https://idcatmobil.seu.cat.
Aquestes identificacions electròniques també ens permeten accedir a la Carpeta Ciutadana de la Seu Electrònica, l’espai on la ciutadania pot consultar tot el que ha tramitat amb l’Ajuntament i on s’hi poden trobar, entre d'altres, els registres d’entrada realitzats, les notificacions que hagi rebut de l’Ajuntament, i els expedients oberts amb l’Ajuntament i l’estat en el qual es troben.
Reconeixement Administració Digital de l'AOC
L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat ha tornat a rebre aquest 2023, i per cinquè any consecutiu, el reconeixement digital d'Adminstració Oberta que atorga el Consorci Administació Oberta de Catalunya (AOC). El consistori olesà ha quedat en el Top 10 de la seva categoria (municipis de 20.001 a 50.000 habitants) en el reconeixement digital d’Administració Oberta que premia els ajuntaments i consells comarcals que han destacat en la implantació de l’administració digital a les seves organitzacions. Els reconeixements els atorga el Consorci Administració Oberta de Catalunya i els aspectes que es valoren són la pàgina web municipal, els tràmits en línia que s'hi ofereixen i el portal de la transparència.
Informació de la seu electrònica
Titularitat i òrgans responsables de la gestió
La titularitat de la seu electrònica correspon a l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat qui assumeix la responsabilitat respecte de la integritat, la veracitat i l'actualització i els serveis que integrin la seu electrònica.
En el cas que la seu electrònica contingui enllaços o vincles a altres seus, la responsabilitat de les quals correspongui a una altra administració pública o a un lloc web sense la consideració de seu electrònica, el titular d'aquesta seu no serà responsable de la integritat, veracitat ni actualització d'aquesta última.
L'òrgan responsable de la gestió dels continguts i serveis accessibles de la seu de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat és el departament de Comunicació.
Sistemes de signatura acceptats en els diferents procediments
Per accedir als serveis electrònics que s'ofereixen a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat que requereixen d'identitat digital, és necessari disposar del corresponent certificat electrònic.
Actualment els acceptats són:
- El Document Nacional d'Identitat Electrònic.
- Els identificadors digitals emesos per l'Agència Catalana de Certificació, inclosos els que emet per a empleats de les administracions públiques catalanes.
- Qualsevol altre certificat emès per una entitat de certificació que estigui classificada per l'Agència Catalana de Certificació, on la validació del mateix es faci a través de la seva Plataforma de Serveis d'Identificació i Signatura (PSIS).
Per a obtenir més informació sobre els certificats referits accediu a les pàgines web de les entitats corresponents.
Certificats de dispositiu utilitzats i relació d'adreces electròniques d'accés als serveis
Seu Electrònica
URL: https://www.olesademontserrat.cat/seu-electronica.htm
Emès per a: Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Emès per: Agència Catalana de Certificació
Tipus certificat: CDS1- Certificat de Servidor SSL
Perfil del Contractant
Emès per a: Ajuntament d'Olesa de Montserrat
Emès per: Agència Catalana de Certificació
Tipus certificat: CDS1- Certificat de Servidor SSL
Tramitació electrònica
URL: https://bpm.olesademontserrat.cat/OAC/CdS.html?idioma=ca
Emès per a: Consorci Administració Oberta Electrònica de Catalunya
Emès per: Agència Catalana de Certificació
Tipus certificat: CDS1- Certificat de dispositiu segur
Disposició de creació de la seu electrònica i del registre
Reglament de creació i funcionament de la seu electrònica
Certificats ENS i ENI