Es posa en marxa el servei de recollida porta a porta comercial a Olesa de Montserrat
Una quarantena d’establiments comencen a separar els residus segons fraccions i a treure’ls davant del local en dies assignats. El nou servei millora el reciclatge i ordena la gestió dels residus comercials.
Camió de recollida porta a porta comercial
Aquest dimarts 9 de desembre ha entrat en funcionament a Olesa de Montserrat el servei de recollida porta a porta comercial, una de les primeres actuacions visibles del desplegament del nou contracte municipal de recollida de residus. El sistema s’adreça a establiments que generen grans volums de residus, especialment comerços i restauració, i té com a objectiu millorar la recollida selectiva i evitar punts descontrolats de deixalles a la via pública.
El regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, Ivan Carreria, ha explicat que l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat fa setmanes que treballa la posada en marxa d'aquest servei amb una fase prèvia de diagnosi "per definir els tipus de residus que s'havien de recollir, les quantitats i el tipus de material que necessitava cada establiment". A més, durant les darreres setmanes "s'han mantingut diverses reunions informatives amb comerciants i restauradors per explicar-ne el funcionament, el calendari de recollida segons el tipus de residu i tots els dubtes que han sorgit".
Carreira ha assegurat que el nou servei de recollida porta a porta comercial significarà "fer una separació en origen més efectiva, gestionar millor els residus i permetre que els contenidors de la via pública siguin només per als residus dels domicilis". El regidor de Medi Ambient ha afirmat que tot i que el servei s'ha dissenyat durant setmanes per atendre "la complexitat logística de rutes i horaris", qualsevol incidència que pugui detectar-se durant els primers dies "s'anirà abordant i solucionant":
Durant els darrers dies, a més de la informació, s'ha lliurat el material necessari per fer una separació correcta: cubells i bosses per fracció, amb el nom de l’establiment identificat, així com un calendari personalitzat de recollida segons el tipus de residu. També s’ha fet una visita a les residències del municipi per abordar les seves necessitats específiques, i en el pròxim Consell Escolar Municipal es traslladarà la informació als centres educatius.

Els establiments adherits al servei han de deixar les fraccions corresponents (orgànica, envasos, paper-cartró, resta o tèxtil sanitari) ben separades davant del local abans de les 13.30 h, segons el dia que marca el seu calendari. El servei municipal recollirà aquests residus porta a porta en l’horari previst. Aquest sistema redueix la càrrega dels contenidors convencionals, millora la separació i evita l’acumulació de residus comercials en punts no autoritzats.

Els cubells comercials són d’ús exclusiu de cada establiment i no poden ser utilitzats per la ciutadania ni com a papereres. Estan serigrafiats amb el nom del comerç per garantir-ne la identificació.
Altres serveis, ja en funcionament
Aquest nou servei comercial s’afegeix als que ja estan en marxa des de fa setmanes, com la recollida a demanda de voluminosos i de poda, disponible per a tota la població. Per fer-ne ús, cal sol·licitar-ho prèviament al telèfon 639 79 28 48.
També s’ha activat l’Oficina de Residus, ubicada a la planta baixa de l’Ajuntament (OAC), que ofereix atenció personalitzada per resoldre dubtes, fer consultes o gestionar sol·licituds vinculades al servei.
Horari Oficina de Residus:
- Matins: de dilluns a divendres, de 10.00 h a 14.00 h
- Tardes: dimarts i dijous, de 15.00 h a 19.00 h