La previsió de pluges excepcionals i l’activació del pla INUNCAT en fase d’emergència han obligat a suspendre la resta de la programació de la Festa dels Miquelets d’Olesa de Montserrat.
Cartell d'activitats del cicle "Primavera i Memòria" 2026
Dins del cicle Primavera i Memòria organitzat per la Regidoria de Memòria Històrica, s'ha organitzat la conferència II República i el municipalisme, a càrrec de l'historiador Pau Vinyes.
El cicle “Primavera i Memòria” és fruït del compromís de l’Ajuntament d’Olesa per preservar i difondre la memòria històrica a llarg de tot l’any. Al voltant del 14 d’abril, el dia en què es va proclamar la Segona República, l’Ajuntament, en col·laboració amb diferents entitats, organitza una conferència, una visita guiada teatralitzada, un documental i un concert.
El divendres 27 de febrer l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va homenatjar les setze víctimes olesanes dels camps nazis en un acte institucional a la plaça de Fèlix Figueras i Aragay. L'homenatge va consistir en un acte institucional i una ofrena floral a les llambordes Stolpersteine.
L’Ajuntament d’Olesa rendirà homenatge a les setze víctimes olesanes dels camps nazis en un acte institucional a la plaça de Fèlix Figueras i Aragay el divendres 27 de febrer a les 18 h.
El conseller de Justícia i Qualitat Democràtica, Ramon Espadaler, ha visitat aquest dissabte els treballs arqueològics a la fossa comuna del cementiri vell d’Abrera. Les tasques es van iniciar el 17 de novembre en el marc del Pla de Fosses 2023-2026 de la Generalitat de Catalunya.