L’Ajuntament d’Olesa reordena la xarxa de carril rodat per a vehicles de mobilitat personal

Després d’un any de funcionament i de la posterior avaluació, el Govern valora positivament la xarxa de carril compartida i modificarà els trams dels carrers de Pau Casals i Colom, fent-los compartits amb la resta de vehicles i generant 37 places d’aparcament gratuït.

Image
Tram del carrer Colom del carril rodat per a vehicles de mobilitat personal d'Olesa

Tram del carrer Colom del carril rodat per a vehicles de mobilitat personal d'Olesa

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha encarregat una auditoria externa per avaluar l’ús de la xarxa de carril rodat per a vehicles de mobilitat personal (VMP), un any després de la seva posada en marxa. Aquesta avaluació, prevista des de l’inici del projecte, ha permès identificar millores per optimitzar-ne el funcionament i adaptar-lo a les necessitats reals de la ciutadania. L’auditoria, elaborada per una empresa especialitzada, recomana mantenir els trams amb més ús i reordenar aquells amb menor afluència, especialment als carrers de Pau Casals i de Colom, a la zona de l’Eixample. Aquests trams passaran a ser carrils compartits entre bicicletes, patinets i vehicles, fet que permetrà generar més d’una trentena de places d’aparcament gratuït, una de les demandes de la ciutadania.

El primer tinent d’alcalde i regidor de Planejament i Urbanisme, Marc Serradó, ha explicat que “amb l’experiència d’un any de funcionament i l’assessorament expert, valorem positivament la xarxa de carril compartida, perquè hem vist que funciona i modifiquem els carrils segregats que han tingut un ús més baix, i per tant no cal que tinguin un carril específic”.

Audio file

Més d’una trentena de places d’aparcament gratuït a l’Eixample

Amb el reajustament que es farà als carrers de Colom i de Pau Casals, que ara passaran a tenir un únic carril compartit, es guanyarà espai per generar més d’una trentena de places d’aparcament gratuït a la zona. Jordi Parent, alcalde i regidor de Mobilitat, ha destacat que “s’aprofitarà l’espai que s’allibera del carril específic per a bicis i patinets i es podran generar places d’aparcament gratuït, que era una de les peticions que feia la ciutadania”.

Audio file

Una xarxa que es manté i s’adapta

L’auditoria ha confirmat un bon nivell d’ús de trams com el carrer de la Vall d’Aran i el carrer d’Occitània, al barri de Les Planes, que connecten amb l’Institut Daniel Blanxart i el Complex Esportiu Municipal. Aquests trams es mantindran com a carrils segregats.

En canvi, en zones amb menor ús, es farà una adaptació per millorar la convivència entre modes de transport i optimitzar l’espai públic. La velocitat màxima en aquests trams continuarà sent de 20 km/h, i es mantindrà la preferència per a bicicletes i patinets a les cruïlles d’alguns carrers de l’Eixample, com són els carrers Colon i del Metge Carrera. Jordi Parent ha recordat que “un estudi elaborat a principis del 2024 va concloure que per seguretat, els usuaris de bicicletes i patinets tenen preferència a les cruïlles”. 

Audio file

Compromís amb la mobilitat sostenible i escolar

La xarxa de carril rodat connecta els principals punts d’interès del municipi a través de dos grans eixos: un de vertical, que va des de la zona esportiva de Les Planes fins a l’estació de FGC, i un d’horitzontal, que travessa tot l’Eixample, des del barri de La Central fins a Sant Bernat. L’Ajuntament manté el seu compromís amb la mobilitat sostenible i aposta per fomentar l’ús de la bicicleta en l’àmbit escolar. 

Marc Serradó, regidor d’Urbanisme, ha remarcat que “és una aposta de l’equip de govern mantenir una xarxa de carril bici a la vila, per motius de sostenibilitat i de salut. De cara al futur, una de les apostes importants és la mobilitat escolar amb bicicleta i per això s’estan instal·lant nous aparcaments als centres educatius i es vol potenciar el projecte del bici-bus”.

Audio file

El projecte de la xarxa de carril rodat es va iniciar el 2023 amb un finançament de 600.000 € de la Diputació de Barcelona. A més de la creació dels carrils, es van implementar mesures de seguretat com la reducció de velocitat a les cruïlles, aparcaments ciclistes i senyalització de prioritat per a vianants.

Últimes notícies

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Image
Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Image
Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Image
L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.

L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.

Image
La tècnica del SAI Olesa, Sonia Blánzquez, presentant l'"Espai segur de trobada jove".

La tècnica del SAI Olesa, Sonia Blánzquez, presentant l'"Espai segur de trobada jove".