Participada sessió de treball del plenari de la Xarxa Socioeducativa de la Infància i l’Adolescència-Pla Educatiu d’Entorn

Més d'una seixantena d'agents han participat a l'11è plenari de final de curs 2022-2023 posant l'accent en la millora de la qualitat de vida d'infants i adolescents.

Image
11è plenari de la Xarxa Socioeducativa de la Infància i l'Adolescència- Pla Educatiu Entorn

La Sala de Plens de l’Ajuntament d’Olesa s’ha omplert en aquesta edició de l'habitual plenari de final de curs de la Xarxa Socioeducativa d’Infància i Adolescència - Pla Educatiu d’Entorn. Aquest ha sigut l’onzè plenari i "ha servit per posar sobre la taula tot el que s’ha fet i el que es vol fer al proper curs posant l’accent en el benestar social pel que fa a la millora de la qualitat de vida d’infants i adolescents però també en les persones que els acompanyen i donen suport" ha explicat Anna Gasset, la tècnica de la Xarxa Socioeducativa d'Infància i Adolescència-Pla Educatiu Entorn.

Audio file

Aquesta jornada de treball ha comptat amb la presència d’una seixantena de persones de diferents àmbits: centres educatius, equips de salut, serveis educatius, d'acompanyament familiar, serveis socials, entitats de lleure de caràcter socioeducatiu, esportiu, cultural i departaments municipals com benestar social, salut, gènere i feministes o joventut, entre d’altres. També hi han participat referents dels Serveis de Pediatria i Adolescència del CAP, de l’Equip d'Assessorament i orientació Psicopedagògica (EAP), del Centre de Desenvolupament Infantil i Atenció Precoç (CDIAP) i entitats socials com Creu Roja Baix Llobregat Nord. 

Georgina Solanes, tècnica d'Ensenyament de l'Ajuntament d'Olesa, ha explicat que a la jornada de treball "s’han compartit i revisat les diferents accions i projectes d’aquest curs i també s’ha dibuixat el mapa de treball del curs vinent amb l’objectiu de seguir millorant la qualitat de vida de les famílies olesanes i seguir consolidant les línies de treball".

Audio file

 

De cara al proper curs destaca continuar donant suport a la criança i petita infància, revisar els protocols d’absentisme, l’acompanyament a nivell d’oci i formació a l’adolescència, continuar treballant en l’àmbit lector i de compressió lectora o tenir present la salut emocional, entre d’altres, com explica la tècnica del departament.

Audio file

Al final del plenari, les persones participants han fet un emotiu homenatge de comiat a un company que va morir. Les persones participants han plasmat unes paraules i els seus companys i companyes de Benestar Social han plantat un arbre al Parc Municipal.

La Xarxa de la Infància i l’Adolescència és un projecte transversal impulsat pel departament de Benestar Social de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat i que es va crear l’any 2012. El curs 2016-2017 es va incorporar el Pla Educatiu Entorn.

Últimes notícies

Image
Render de l'exterior de la promoció d'habitatges que l'INCASÒL construirà a Olesa

Render de l'exterior de la promoció d'habitatges que l'INCASÒL construirà a Olesa

Image
Moment de la primera representació de La Passió d'Olesa de Montserrat de la temporada 2025.

Moment de la primera representació de La Passió d'Olesa de Montserrat de la temporada 2025.

Image
Olesa reforça el compromís amb la salut pública a través de la Xarxa de Ciutats Saludables

Imatge d'una de les caminades del programa "Olesa, fem salut"

Image
Parada informativa al Mercat Municipal pel Dia Internacional de les Persones Consumidores 2025

Parada informativa al Mercat Municipal pel Dia Internacional de les Persones Consumidores 2025

Image
Foto_presentaciolaportals_120325

Acte de presentació a Montserrat de La Portals del Mil·lenari, amb els organitzadors i alcaldes i regidors dels 7 municipis que hi participen

Image
Foto_visquemajuntament_110325

Foto de grup dels primers alumnes participants al "Visquem l'Ajuntament" 2025