L’Ajuntament d’Olesa es reuneix amb la Generalitat per reclamar millores en la gestió d’incidències amb la fibra
L'Ajuntament ha lliurat un informe detallat dels talls massius del servei de setembre i octubre perquè la Generalitat l’utilitzi com a exemple per exigir millores a les operadores.
Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.
L'Ajuntament d'Olesa de Montserrat s'ha reunit amb el secretari de Telecomunicacions i Transformació Digital de la Generalitat de Catalunya, Albert Tort, per abordar les deficiències detectades arran dels dos talls massius del servei de fibra òptica -un de cinc dies i un altre de tres dies-dels mesos de setembre i octubre. L’alcalde d’Olesa, Marc Serradó, ha explicat que la trobada va servir “per traslladar al màxim responsable de la Generalitat tres reclamacions: més informació de les operadores per informar la ciutadania; conèixer els detalls de l’avaria, i saber què està fent la companyia per evitar que aquests incidents es repeteixin”:
Serradó ha destacat que durant la reunió es va traslladar que “la preocupació de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat per aquests talls generalitzats del servei de fibra és màxima” i que són unes incidències amb una durada “inacceptable en un municipi de 25.000 habitants”. L’alcalde també ha apuntat que “la Generalitat és coneixedora de la fragilitat de la xarxa de fibra òptica del país, una infraestructura essencial que les operadores privades han desenvolupat al llarg dels anys sense estar protegides i, per tant, susceptible a robatoris o sabotatges”:
El regidor d’Innovació i Qualitat i de Tecnologies de la Informació i la Comunicació, Santi Gallardo, s’ha manifestat en el mateix sentit de l’alcalde. A més, Gallardo ha remarcat que la principal conclusió de la trobada és la voluntat de cooperació i que “tant l’Ajuntament com la Generalitat ens vam instar a fer front comú amb les operadores i abordar aquestes incidències”.
Durant la reunió es va analitzar el funcionament de Telcocat, un nou telèfon únic que la Generalitat ha posat a disposició dels ajuntaments per obtenir informació en temps real de les operadores en cas d'incidències massives. Gallardo ha apuntat que, tot i que el servei ja estava en marxa en el d’octubre, no va funcionar amb l'eficiència esperada pel fet de ser tan nou. El regidor ha comentat que l’Ajuntament va entregar la Generalitat un informe detallat amb el seguiment de la incidència que, segons van informar des de la Generalitat, serà utilitzat com a exemple amb les operadores per estudiar i millorar la gestió de futures incidències arreu del territori. Finalment, la reunió també va servir perquè l’Ajuntament d’Olesa sol·licités a la Generalitat poder usar les canalitzacions de fibra òptica que va fer la Generalitat al Polígon Industrial de La Flora. Santi Gallardo ha afirmat que l’objectiu “és aprofitar aquesta infraestructura ja existent per connectar la nau del Departament de Gestió de l’Espai públic a la xarxa de fibra de l’Ajuntament sense fer una nova obra civil”:
L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha anunciat que la petició va ser ben rebuda per la secretaria de Telecomunicacions i Transformació Digital de la Generalitat.