La pandèmia de la Covid-19 continua en fase d’ascens al Baix Llobregat Nord

La variant Òmicron manté el curs de la pandèmia en un ritme ascendent de positius aquesta darrera setmana tant al Baix Llobregat Nord com al municipi. Els experts demanen no baixar la guàrdia i continuar complint amb les mesures sanitàries de protecció.

Image
Gràfica de l'evolució de la pandèmia en Olesa de Montserrat a residencies

El portal dadescovid.cat indica que al Baix Llobregat Nord el risc de rebrot per Covid-19 se situa en 6.931 punts. La incidència acumulada la darrera setmana (de l'11 al 17 de gener) és de 3.130,99 persones afectades per cada 100.000 habitants i la velocitat de transmissió és d’1,24. El percentatge de PCR positives és de 23,38% i la mitjana d’edat de les persones infectades és de 31,95 anys.

A Olesa de Montserrat i segons les dades facilitades pel CAP Olesa, del 13 al 19 de gener es van realitzar 479 proves PCR, de les quals 71 van ser positives; i 970 tests d’antígens, dels quals 561 van resultar positius. Actualment, el risc de rebrot se situa en 8.267 i la RT ha pujat fins a 1,35, mantenint una situació de màxims històrics. La pressió hospitalària continua sent moderada tenint en compte l’elevada taxa de positius, i actualment hi ha 3 ciutadans d’Olesa ingressats a l’Hospital de Martorell i no s’han lamentat defuncions.

Quant a les residències del municipi, i segons la classificació amb codi de color de la Generalitat, dues són verdes, dues taronges i dues vermelles, el que vol dir que hi ha casos positius al centre, treballadors i/o residents. En aquest sentit, el CAP Olesa manté un triatge i seguiment constant per garantitzar el control.

 Pel que fa a les escoles, a dia d'avui i segons les dades sobre la Covid-19 als centres educatius proporcionades a l'aplicació Traçacovid de la Generalitat, no hi ha cap grup confinant als centres educatius del municipi.

És imprescindible que tota la ciutadania mantingui els protocols d'evitar aglomeracions, prioritzar les activitats a l'aire lliure, limitar el temps en interiors amb persones fora del nucli bombolla, completar la pauta de vacunació i seguir les recomanacions dels professionals sanitaris.

Per a més informació sobre la gestió de casos Covid-19, especialment en relació als protocols i actuacions als centres educatius, consulteu al següent enllaç.

Últimes notícies

Image
Foto_contenidorsambxip_300126

Imatge dels nous contenidors amb obertura digital

Image
Foto_bonificacionsfiscals

Hi ha bonificacions per capacitat econòmica i de caràcter social i ambiental

Image
Foto_festessantantoni_2024

Carruatges participants a les Festes de Sant Antoni Abat d'Olesa

Image
Foto_tallercocriança_27012026

Persones participants al taller de paternitat i cocriança de 2025.

Image
Foto_DENIP_260126

Commemoració del Dia Escolar de la No-violència i la Pau del 2025

Image
Ple gener 2026.

Sessió plenària del mes de gener. 22 de gener 2026.

Image
foto_residusmercatambulant_230126

Recollida de residus al mercat ambulant