16/09/21

Algunes famílies afectades per l'incendi de Sant Bernat podran tornar en breu als seus habitatges

L'Ajuntament d'Olesa va propiciar aquest dimecres una trobada entre l'asseguradora de l'edifici afectat i el veïnat per tal que poguessin aclarir dubtes i fer seguiment dels tràmits que s'estan fent.

Image
Vista de l'edifici afectat per l'incendi

Algunes de les famílies afectades per l'incendi que dissabte a la nit va afectar un bloc de pisos del barri de Sant Bernat podran tornar en breu a casa seva. Així ho va comunicar ahir el perit de l'assegurança comunitària de l'edifici en una reunió celebrada a l'Ajuntament d'Olesa amb els veïns de l'immoble. L'Ajuntament d'Olesa va organitzar aquesta reunió amb la voluntat d'oferir un espai en el qual els veïns i veïnes afectats per l'incendi puguessin parlar amb el perit de la companyia, obtenir informació de primera mà i aclarir dubtes. Durant la reunió, el tècnic de l'asseguradora es va comprometre a tramitar amb agilitat, ja des d'avui mateix, la inspecció dels habitatges i veure en quins es pot restablir el  subministrament d'electricitat i aigua, per fer-ho immediatament. Per tant, podria ser que en les properes hores alguns veïns ja tornessin al seu pis del número 22 del carrer de Jaume Duran Duran.

El regidor de Benestar Social i Seguretat Ciutadana, Jordi Martínez, ha destacat que després de la gestió de l'atenció de les persones afectades per l'incendi, ja dissabte de matinada, "la primera inquietud de l'Ajuntament era aconseguir que l'asseguradora de l'edifici agilités els tràmits per restablir els serveis i fer les actuacions necessàries per tal que els veïns i veïnes puguessin tornar a casa al més aviat possible". I és que, més enllà del pis on es va originar l'incendi, el 1r 4a -que va quedar en molt mal estat- la resta d'habitatges no han tingut massa desperfectes. El més malmès de l'efici també va ser l'escala i la instal·lació dels subministraments d'electricitat i aigua, que és el que ha impedit als afectats tornar a casa seva. Sí hi han pogut anar a recollir objectes i/o aliments. 

Després de les gestions de l'Ajuntament d'Olesa, la companyia assegura està agilitant molt els tràmits. Segons Jordi Martínez, "teníem por que les gestions triguessin molts dies però l'asseguradora, que és Mapfre, ha respost de manera molt eficient". Segons es va informar dimecres als veïns i veïnes de l'immoble, un cop solucionat el tema dels serveis de subministrament, i paral·lelament a l'ocupació de les seves llars, la companyia asseguradora treballarà també ens les reparacions que s'han de fer a l'escala. Les reparacions a l'interior de cada habitatge dependran de les assegurances individuals.

Els Serveis Socials municipals han estat atenent, des del moment de l'incendi, les persones afectades, tant en el reallotjament d'algunes famílies que no tenien alternatives com en assessorar en els tràmits que havien de fer per poder tornar a casa. El regidor de Benestar Social ha volgut destacar, precisament, la feina feta pels Serveis Socials "que han estat al costat de les famílies des del primer moment" de l'incendi, que es va cobrir la vida d'una dona de 71 anys i va provocar fins a 18 ferits, tres de gravetat.