La zona blava d’aparcament, gratuïta durant tot l’agost a Olesa

Un any més, durant el període comprès entre l’1 i el 31 d’agost (ambdós inclosos), es podrà fer un ús d’aquestes zones d’aparcament sense cap mena de cost

Image
Imatge d'un cartell de la Zona Blava fora de servei per gratuïtat a l'agost

Aparcar a les zones blaves dels carrers d’Olesa durant el mes d’agost, serà gratuït. Un cop més, per tant, durant el període comprès entre l’1 i el 31 d’agost (ambdós inclosos), es podrà fer un ús d’aquestes zones d’aparcament sense cap mena de cost. Els carrers del municipi amb zona blava són, essencialment, el carrer Anselm Clavé, l’avinguda Francesc Macià, el Passeig del Progrés, el carrer de Lluís Puigjaner, el carrer Mallorca i el carrer República Argentina.

Aquesta decisió, que ja fa anys que es pren, es decideix dur a terme arran del descens demogràfic que s’experimenta al municipi durant el principal mes de vacances dels seus ciutadans i ciutadanes. Aquest fet provoca una clara disminució d'habitants al municipi. Així, l’Ajuntament d’Olesa pren aquesta mesura amb la finalitat de facilitar l'estacionament i la mobilitat de les persones. A partir del dia 1 de setembre, els aparcaments amb zona blava tornaran a ser de pagament.

El servei d’aparcament de zona blava consisteix a oferir a la ciutadania una desitjable rotació de vehicles en horaris i zones de gran demanda d’aparcament, tot establint una limitació en la durada d’estacionament dels vehicles a zones concretes de la via pública. La limitació de l’estacionament s’efectua mitjançant l’obtenció d’un títol consistent en un comprovant d’horari expedit per la màquina expenedora o parquímetre. Actualment, l’estacionament de vehicles en els espais habilitats està limitat a un temps màxim de 2 hores, segons el reglament d’ús de la zona blava a Olesa.

Els dies de funcionament del servei durant la resta de l'any són de dilluns a dissabte, amb l’horari de 9 h a 14 h del matí i de 17 h a 20 h de la tarda. Resten exclosos de pagament la tarda de dissabte i el matí i la tarda de diumenge. A l’agost, però, això varia i entre l’1 d’agost i el 31 del mateix mes aparcar a la zona blava és del tot gratuït. A partir del dia 1 de setembre, en canvi, els aparcaments amb zona blava tornaran a ser de pagament.

Últimes notícies

Image
Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

Image
Cartell de les II Jornades etnobotàniques i d'agricultura local 2025

Cartell de les II Jornades etnobotàniques i d'agricultura local 2025

Image
Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Image
Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Image
Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Image
Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local 2025

Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local.