Una vintena de nois i noies han gaudit de l'Estiu Jove organitzat per l'Ajuntament d'Olesa

Aquest espai de lleure durant el mes de juliol és organitzat pels Departaments de Joventut i de Serveis Socials, dins les activitats de la Xarxa d’Infància i Adolescència-Pla Educatiu d'Entorn.

Image
Grup de joves agafats de les mans fent una espiral

Una vintena de nois i noies d'entre 12 i 16 anys han gaudit durant el mes de juliol d'una nova edició de l’”Estiu Jove”, un espai de lleure que cada estiu pretén complementar l’educació formal i familiar amb una oferta educativa lúdica i adreçada a les necessitats d’aquest col·lectiu. La proposta va sorgir fa uns anys de la necessitat de treballar amb els i les joves del municipi les formes de gestionar el seu oci i temps lliure, així com empoderar-los en la seva capacitat de tria i acció dins d’aquest àmbit. I és que és el jovent participant qui tria, els primers dies, les activitats que desenvoluparan al llarg del mes de juliol. 

Enguany, la programació sobretot ha estat enfocada a l’adquisició de consciència mediambiental. amb aquest objectiu, la vintena de joves participants van poder visitar la Fundació per a la Conservació i Recuperació d'Animals Marins (CRAM), on van poder conscienciar-se sobre com respectar i cuidar l'entorn marítim. Alhora, totes les activitats que van requerir l'ús de materials van ser organitzades des d’aquesta perspectiva.

D'altra banda, al llarg del juliol s'han fet tallers de cuina, de teatre, de boxa i de serigrafia, gràcies a la Col·laboració d'El Casal, l'Escola Municipal d'Arts i Oficis i el Club Boxa Olesa. Els nois i nois també van visitar la Biblioteca Santa Oliva, que els va proposar un debat sobre la guerra. Una de les ctivitats realitzqades va ser l'elaboració de joguines per a gats, que van entregar a l'entitat Acaima. A més, van rebr la visita de membres del Club de Rol d'Olesa (CROM), que els van convidar a provar diferents jocs de taula. Finalment, també van poder visitar el Museu de la Colònia Sedó, on van conèixer l’organització i l’evolució econòmica i social del treball productiu del segle passat. 

Últimes notícies

Image
Tram del carrer Colom del carril rodat per a vehicles de mobilitat personal d'Olesa

Tram del carrer Colom del carril rodat per a vehicles de mobilitat personal d'Olesa

Image
Estupefaents i diners requsiats pels Mossos d'Esquadra en la detenció de dos homes el 7 de maig de 2025

Estupefaents i diners requsiats pels Mossos d'Esquadra després de la detenció de dos homes el 7 de maig de 2025

Image
Foto_dones

El 20 de maig es commemora el Dia Internacional d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Cartell_preinscripcioeem_25

Cartell de les preinscripcions 2024-25

Image
Foto_cartellfm2025

El guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major, Ot Boltà, amb el regidor de Festes, Ferran Cerdeira, i l'alcalde, Jordi Parent.

Image
Imatge_fibromialgia_080525

Imatge del 12 de maig, Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Fatiga Crònica