Tres empreses d’Olesa, premiades al 13è Concurs d’Iniciatives Empresarials 2025

La Fusteria de Proximitat- Iraia Mir, l’empresa Eko-lògica Medioambiental i una idea de negoci d’un alumne de l’institut Daniel Blanxart i Pedrals, entre els premiats al Concurs d’Iniciatives Empresarials que reconeix el talent i la innovació a la comarca.

Image
Foto_concursiniciativesempresarials_17062025

13a edició del Concurs d'Iniciatives Empresarials

El Molí Fariner de Martorell va acollir una jornada de talent i emprenedoria, amb motiu del lliurament dels premis del 13è Concurs d’Iniciatives Empresarials del Baix Llobregat Nord. L’acte, organitzat dins el projecte supramunicipal Fem Xarxa, Fem Empresa, va reconèixer empreses i projectes joves del territori per la seva creativitat, innovació i compromís amb el desenvolupament local.

Les propostes s’han dividit en tres categories: ‘Millor empresa creada a partir de l’any 2020’ (amb 50 candidatures), ‘Millor empresa en compromís amb la sostenibilitat i la innovació’ (amb 30 candidatures) i ‘Millor idea jove de negoci’ (amb 19 candidatures).

Entre les 99 candidatures presentades enguany  van obtenir premis dos empreses i un estudiant d’Olesa.

En la categoria de Millor empresa creada a partir del 2020, el guardó principal, dotat amb 2.000 euros, se’l va endur Fusteria de Proximitat (@iraia.fustera), liderada per la Iraia Mir. 

Pel que fa a la categoria de Millor empresa amb compromís amb la sostenibilitat i la innovació,  l’empresa del polígon de Can Singla Eko-lògica Medioambiental, representada per Sílvia Albaes va endur el segon premi (1.500 euros).

Finalment, en la categoria de Millor idea jove de negoci dotada de 2.250 euros, el projecte Cook Vision, de l’alumne Aboubakr Bardani El Ayachi de l'Institut Daniel Blanxart i Pedrals, va obtenir el primer premi. Aquesta proposta combina tecnologia i gastronomia per facilitar que qualsevol persona pugui gaudir d’una experiència culinària. Es basa en un servei de subscripció que ofereix ulleres de realitat augmentada (RA) equipades amb un programari intel·ligent capaç de guiar els usuaris en temps real durant la preparació de les receptes.

El certamen va comptar amb el suport dels ajuntaments de la zona, entitats com PIMEC, Innobaix, Cambra de Comerç, així com representants del món acadèmic i empresarial, que van formar part del jurat.

Aquesta edició reforça la cooperació territorial i impulsa l’emprenedoria com a motor econòmic del Baix Llobregat Nord.

A l’acte hi van assistir alcaldes i regidors dels municipis del Baix Llobregat Nord que van destacar el nivell de qualitat i la diversitat de les iniciatives presentades. Els guardonats van rebre, a més dels premis, una placa commemorativa artesanal elaborada per Ceràmiques Sedó d’Esparreguera.

 

Últimes notícies

Image
Foto_Reconeixement AOC 2025

L'Ajuntament d'Olesa ha obtingut el primer premi en transformació digital i govern obert de la seva categoria.

Image
Foto_escola de música

L'Escola Municipal de Música d'Olesa té una oferta educativa per a totes les edats

Image
Foto_gimnàs municipal Olesa

Imatge de la sala de fitness del Gimnàs Municipal d'Olesa

Image
Foto_reconeixement Dia Museus 2026

Persones i entitats reconegudes per les seves aportacions al patrimoni local

Image
Foto_mans de dones entrellaçades

L'Ajuntament d'Olesa ha programat diferents actes amb motiu del Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026