Resum del Ple municipal celebrat el 18 de desembre de 2025
L'alcalde Marc Serradó anuncia que s'ha enviat una nova carta a la consellera de Salut davant la manca de resposta del Govern sobre els problemes al CAP d'Olesa. L'anunci va arribar en un Ple municipal curt en el que una moció per a la creació d'un segon CAP al municipi va quedar sobre la taula per tal de buscar majors consensos.
Ple municipal ordinari corresponent al mes de desembre de 2025
El Ple municipal de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat corresponent al mes de desembre es va caracteritzar per tenir pocs punts en l'ordre del dia. El més destacat, la moció sobre la creació d'un segon CAP a Olesa, va quedar sobre la taula per al ple de gener. Aquesta estava presentada per l'Associació per una Sanitat Pública i de Qualitat Paco Fernández Hoces i, a petició del PSC, va decidir posposar un mes la presentació per mirar de buscar el suport de tots els grups municipals.
Reconeixement extrajudicial de crèdit per al servei de transport públic
L'equip de govern va presentar el reconeixement extrajudicial de crèdit número 8/2025, per un import total de 11.120,12 €, destinat a sufragar despeses del servei de transport públic corresponents al mes de setembre.
El punt va ser exposat pel regidor d'Hisenda, Joan Martínez, que va recordar que "aquest procediment és l'instrument que té l'administració per validar despeses ja realitzades quan no s'han pogut imputar inicialment al pressupost corresponent". Martínez va detallar que es tractava de dues factures de Transports Generals d’Olesa, una corresponent a la prestació del servei per import de 16.726,47 € i una factura rectificativa negativa per la recaptació de bitllets, per valor de 5.606,35 €, resultant un import final a abonar de 11.120,12 €.
Tot seguit, el regidor de Mobilitat, Jordi Parent, va contextualitzar aquest reconeixement extrajudicial en el marc de la situació actual del servei. Parent va explicar que "aquests expedients es continuen portant al ple de manera recurrent mentre no es formalitzi el nou conveni del transport urbà", i va precisar que les factures formen part de l'aixecament de l'objecció d'intervenció aprovat en un ple anterior.
El punt va quedar aprovat per majoria absoluta amb els vots favorables del Bloc, ERC, JxO i el regidor no adscrit; i l'abstenció del PSC, PP, Olesa Oberta i Ciutadans.
Increment salarial del 2,5% per a la plantilla municipal i els càrrecs electes
Els punts 1.3 i 1.4, relatius a l’aplicació d’un increment salarial del 2,5% tant per al personal de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat com per als càrrecs electes de la corporació, van ser presentats conjuntament.
L’alcalde, Marc Serradó, va explicar que la mesura s’emmarca en l’acord marc subscrit el 27 de novembre de 2025 entre el Govern de l’Estat i les organitzacions sindicals UGT i CSIF per a la millora de l’ocupació pública i el servei a la ciutadania, que preveu increments salarials plurianuals fins a l’any 2028. Serradó va assenyalar que, per a l’exercici 2025, "l’increment del 2,5% s’aplica sobre les retribucions vigents a 31 de desembre de 2024, amb efectes retroactius des de l’1 de gener de 2025".
Els dos punts es van sotmetre a votació de manera conjunta i van quedar aprovats per unanimitat, amb el vot favorable de tots els grups municipals.
Precs i preguntes
En l’apartat de Precs i preguntes l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Marc Serradó, va informar que s’havia enviat una nova carta a la consellera de Salut, Olga Pané, per reclamar explicacions i millores davant la situació del CAP d’Olesa i l’atenció d’urgències al Baix Llobregat Nord. La informació es va donar en resposta a una pregunta del regidor d’Olesa Oberta, Samuel Rodríguez, que plantejava que els problemes d’atenció al CAP d'Olesa continuen reproduint-se i reclamava una resposta clara per part de la Generalitat.
En la seva resposta, Serradó va mostrar-se crític amb l’actitud de la consellera de Salut i va considerar que no s’està donant la importància necessària als dèficits sanitaris del municipi. L’alcalde va explicar que la nova carta enviada a Olga Pané, i traslladada també als presidents dels grups parlamentaris del Parlament de Catalunya, recorda l’existència de resolucions parlamentàries que insten a estudiar la creació d’un CUAP al Baix Llobregat Nord i, mentre no es materialitzi, a ampliar a 24 hores el servei del CAP d’Olesa de Montserrat.
Segons va detallar l’alcalde, el consistori també ha demanat a la consellera que faciliti dades objectives que justifiquin la decisió de no implantar un CUAP a la zona, així com informació sobre l’estat, el calendari i la metodologia de l’estudi sobre les urgències de l’Hospital de Martorell. Serradó va defensar que "les decisions d’inversió pública han d’estar avalades per dades i va advertir que, sense un CUAP al Baix Llobregat Nord, el sistema d’urgències no funciona de manera eficient per als veïns d’Olesa". L’alcalde va concloure que el govern municipal continuarà insistint perquè la Generalitat doni resposta a les demandes del municipi en matèria de salut.
Podeu consultar la carta enviada clicant en aquest enllaç.
A part d'aquest tema, les altres qüestions que es van tractar durant el torn de precs i preguntes van girar al voltant de la modificació del POUM per incloure noves situacions de l'habitatge, la formula de la licitació de les obres del carrer Francesc Macià, el manteniment i neteja de carrers i el servei de recollida de voluminosos. També es va fe una menció a Maria Pau Trayner, una monja del convent de les Escolàpies, teòloga feminista i activista socials, que va morir recentment.
Podeu veure tota la sessió plenària al canal de YouTube de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat.