L’Ajuntament d’Olesa reclama una solució prioritària al problema de subministrament de la xarxa que fa més de 24 hores que afecta el municipi
La companyia de telefonia ha informat que l'avaria s'ha produït a la central d'Esparreguera i afecta diverses terminals de línies òptiques que subministren a Olesa de Montserrat. També han informat que ja es treballa en la incidència i que la previsió és acabar aquests treballs sobre les 20 h. L’Ajuntament manifesta la seva indignació per la poca informació rebuda de la companyia i ha reclamat amb insistència que es resolgui el més aviat possible.

Més d’un miler de veïns i veïnes d’Olesa continuen sense internet des de dijous al migdia a causa d’una avaria a la xarxa de fibra òptica d’una companyia telefònica. L’afectació ja dura més de 24 hores. Aquesta avaria afecta a la ciutadania, empreses, comerços i a l’Ajuntament d’Olesa que, mentre dura la incidència, ha habilitat un telèfon per a que la ciutadania hi pugui contactar. La incidència també afecta parcialment a les localitats veïnes d’Esparreguera, Collbató i Hostalets de Pierola.
Segons ha informat la companyia de telefonia, l'avaria s'ha produït a la central d'Esparreguera, afectant diverses terminals de línies òptiques que subministren al nostre municipi. La mateixa companyia ha assegurat que els tècnics ja estan treballant per resoldre la incidència i es preveu que els treballs puguin estar acabats sobre les 20 h d'aquest divendres.
L’alcalde d’Olesa, Marc Serradó, ha manifestat la seva indignació per la poca informació rebuda de la companyia responsable i reclama que se solucioni el més aviat possible. “Aquesta avaria afecta l’Ajuntament, la ciutadania, els comerços, les empreses, les escoles i instituts, els equipaments, ...Estem demanant explicacions als nostres proveïdors de fibra òptica de Movistar i Vodafone. Hem fet moltes trucades i enviat desenes de correus electrònics i malauradament em tingut molt poques explicacions”, s’ha queixat Serradó.
Des de l’empresa s’ha comunicat que el problema es deu a l’afectació de l’estructura del subministrament elèctric. L’alcalde ha manifestat que “com Ajuntament estem indignats per la poca informació que ens han facilitat. A hores d’ara la única comunicació oficial que ens ha facilitat la companyia és que es tracta d’un problema en el subministrament de la seva central de fibra òptica que pertany a una altra operadora. No sabem quan es podrà resoldre”.
Reclamació per danys
Des del Servei Municipal d’Informació al Consumidor OMIC expliquen els tràmits que poden fer totes aquelles persones, autònoms professionals i empreses afectades per la interrupció del subministrament.
Tots els clients afectats s’han de posar en contacte amb la companyia comercialitzadora o distribuïdora i indicar que han tingut l’avaria. La reclamació per danys i perjudicis s’ha d’interposar directament a la companyia que presta el servei i aquesta està obligada a respondre en un termini màxim de 30 dies.
Des del servei d’informació al consumidor expliquen que habitualment, quan hi ha aquest tipus d’afectacions, l’empresa descompta el temps que no ha subministrat el servei però en el casos d’empreses i autònoms on l’afectació és més gran, si la resposta no és satisfactòria, recomanen interposar una reclamació al servei de consum, del Departament de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Olesa.
Aquesta reclamació es pot fer via telemàtica presentant una instància a l’apartat de tràmits de consum del web municipal, o bé presencialment, demanant hora a l’Oficina d’Atenció Ciutadana o directament a Promoció Econòmica des d’on es presta el servei d’atenció al consumidor. En tots els casos destaquen que és important adjuntar a la queixa la factura de la companyia, concretant des de quan s’ha deixat de tenir el servei (dia i hora).