Alumnat olesà participa en una simulació parlamentària per apropar les polítiques europees a la joventut

Més de 75 joves dels instituts olesans duran a terme en una simulació parlamentària del Parlament Europeu en què debatran sobre propostes que ells mateixos han treballat durant dues sessions participatives.

Image
Simulació Parlament Europeu

Fotografia de la simulació parlamentària del Projecte Europa realitzada el 2023.

Divendres 29 de novembre l'Auditori de la Casa de Cultura acollirà una simulació sessió plenària del Parlament Europeu. Aquesta activitat forma part del "Projecte Europa", impulsat i subvencionat per la Diputació de Barcelona amb l'objectiu d'apropar les polítiques europees a la ciutadania. La simulació comptarà amb la participació de més de 75 alumnes dels tres instituts d’Olesa de Montserrat: Daina-Isard, Daniel Blanxart i Creu de Saba, així com la presència Jordi Parent, alcalde d'Olesa, i d'Oriol Lázaro, director general de la Catalunya Exterior.

Segons Joaquim Millán, de l’entitat Eurolocal i dinamitzador de l’activitat, la sessió és el resultat d’un intens treball previ amb els estudiants. L'alumnat ha elaborat 12 propostes legislatives, com ara iniciatives per garantir més oportunitats per als autònoms en l'àmbit europeu, assolir la neutralitat del carboni l’any 2050 o implementar cursos d’idiomes per millorar l’aprenentatge de segones llengües. "Durant dues sessions hem explicat com funciona la Unió Europea, les seves institucions i, en especial, el Parlament Europeu", ha detallat Millán.

Audio file

El format del plenari, que simularà una sessió real del Parlament Europeu, assignarà als estudiants el doble rol de diputats dins d’un partit polític i d’una de les quatre comissions creades (Ciutadania i Joventut, Economia i Treball, Energia i Medi Ambient, i Formació i Educació). Durant el plenari, cada partit debatrà i votarà les propostes, que seran presentades pels portaveus designats. El dinamitzador destaca que "l'alumnat haurà de debatre sobre unes propostes, la majoria de les quals, desconeixen".

Audio file

L’objectiu final de la iniciativa és sensibilitzar els joves sobre la importància de les institucions europees i fomentar la participació activa en els processos democràtics. Aquesta simulació, que ja va tenir un gran èxit en la seva edició anterior, pretén inspirar la joventut olesana i reforçar els valors de col·laboració i compromís amb Europa.

Últimes notícies

Image
Cartell de la campanya d'inscripció als cursos de català de 2026

Cartell de la campanya d'inscripció als cursos de català de 2026.

Image
Cartell de L'alcalde als barris amb les dates de la temporada 2026-2027

Cartell de L'alcalde als barris amb les dates de la temporada 2026-2027.

Image
Fotografia de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Jocs a la vora del llac municipal com a part de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Image
Cartell de la campanya Olesa, fem salut! de l'any 2026

Cartell del programa Olesa, fem salut! de l'any 2026

Image
Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Image
Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat