Olesa de Montserrat se suma a la commemoració del Dia Internacional lliure de bosses de plàstic

Aquesta iniciativa global pretén eliminar les bosses de plàstic d’un sol ús i conscienciar sobre alternatives sostenibles.

Image
Olesa se suma a la commemoració del Dia Internacional lliure de bosses de plàstic

Amb motiu de la celebració del Dia Internacional lliure de bosses de plàstic, aquest dilluns 3 de juliol, l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha repartit més d’una trentena de bosses compostables a l’Oficina d’Atenció Ciutadana. Amb aquesta acció, l’Ajuntament té l’objectiu de recordar la importància d’escollir altres opcions menys contaminants per al transport de la compra o dels productes.

La jornada reivindica valorar els esforços que han fet molts sectors per reduir la bossa de plàstic; reduir de forma efectiva el consum de bosses d’un sol ús; fomentar un consum responsable amb sistemes de llarga durada o reutilitzables, i impulsar normatives i mesures ambientals per fer possible la reducció efectiva de les bosses. També inclou actuacions de sensibilització i comunicació ambiental.

Una bossa de plàstic té una vida útil mitjana de 15 minuts, i en canvi, s’estima que triga 150 anys a descompondre’s. Tenint en compte que aquestes bosses de plàstic estan fetes d’un material altament contaminant, l’impacte que es genera sobre el medi ambient, i especialment sobre els ecosistemes aquàtics, és incalculable.

Últimes notícies

Image
Foto_Reconeixement AOC 2025

L'Ajuntament d'Olesa ha obtingut el primer premi en transformació digital i govern obert de la seva categoria.

Image
Foto_escola de música

L'Escola Municipal de Música d'Olesa té una oferta educativa per a totes les edats

Image
Foto_gimnàs municipal Olesa

Imatge de la sala de fitness del Gimnàs Municipal d'Olesa

Image
Foto_reconeixement Dia Museus 2026

Persones i entitats reconegudes per les seves aportacions al patrimoni local

Image
Foto_mans de dones entrellaçades

L'Ajuntament d'Olesa ha programat diferents actes amb motiu del Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026

Image
Foto_brossa deixada fora dels contenidors

Imatge d'una bateria de contenidors amb brossa deixada al terra