Olesa celebra aquest diumenge una nova edició del Dia Escolar de la No-violència

Diumenge 5 de febrer, a la plaça de la Sardana, s'han organitzat jocs per als infants amb l'objectiu de portar al carrer la cultura de la pau treballant-la d'una manera lúdica.

Image
Cartell informatiu del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau amb jocs del món i taller per la pau.

Un any més, Olesa de Montserrat commemora el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP) amb activitats per als infants i les seves famílies. El departament de Solidaritat i Cooperació de l'Ajuntament ha organitzat pel proper diumenge 5 de febrer diversos jocs del món i taller Creakids per la pau dirigits a infants. Serà a la plaça de la Sardana d'11.00h  a 14.00 h. L'activitat propugna una educació permanent en valors com la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans.

Al llarg d’aquesta setmana els escolars d’Olesa també han fet diferents activitats als centres. Dilluns 30 de gener alumnes d’escoles olesanes es van manifestar pels patis i carrers d’Olesa a favor de la pau i per un món més just.

D’altra banda, durant aquest mes de febrer arrencarà als centres també, una nova edició de l’activitat impulsada per l’Ajuntament “Conviure a la mediterrània”, a càrrec d’Irènia jocs de Pau, que també inclou activitats d’educació per a la pau, el desenvolupament i la interculturalitat.

 

Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau va ser fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal, i es celebra a escoles de tot el món els dies 30 de gener i propers, dia de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. A l’hemisferi sud de vegades es commemora el 30 de març i dies immediats" i ha afegit "El missatge bàsic del DENIP és “Amor universal, No-violència i Pau” i el seu objectiu es propugnar una educació permanent en la concòrdia, la tolerància, la solidaritat i el respecte als drets humans".

Els objectius del Dia Escolar de la No-violència i la Pau són: 

  • Sensibilitzar que la pau és molt més que l'absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d'amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Últimes notícies

Image
Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Image
Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Image
Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Image
Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local 2025

Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local.

Image
Foto_plepressupostos2026

Ple de pressupostos 2026