Comencen al setembre les obres de la darrera fase de rehabilitació de l’Escorxador

Els treballs començaran al setembre i la previsió és que tinguin una durada aproximada de vuit mesos. El projecte suposarà la culminació de la rehabilitació de l’Escorxador i convertir-lo en un equipament amb totes les condicions tècniques i d’ús necessàries per acollir qualsevol activitat. 

Image
Façana de l'Escorxador

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha adjudicat les obres de la darrera fase de rehabilitació de l’edifici de l’Escorxador, un dels projectes estratègics del mandat en l’àmbit d’equipaments municipals. El projecte té un import de 993.569,07 euros (IVA inclòs) i el desenvoluparà l’empresa Somic SL. 

L’alcalde i regidor de Planejament Urbanístic, Marc Serradó, ha remarcat que aquest projecte representa “la culminació de la rehabilitació de l’Escorxador, iniciada fa una dècada” i que les obres començaran “a principis del mes de setembre i amb una durada aproximada d’uns vuit mesos, amb la previsió que el nou equipament pugui entrar en funcionament a l’inici de l’estiu del 2026.

Audio file

El projecte de rehabilitació de l’Escorxador inclou dues grans àrees d’intervenció: la reforma completa de l’annex est (l’entrada i la zona actual de l’AVV de La Rambla-Eixample) i la climatització i la compartimentació de la nau central. Amb aquesta darrera intervenció, l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat vol dotar l’edifici de totes les condicions tècniques i funcionals perquè esdevingui un espai de referència per al teixit associatiu i juvenil del municipi.

La rehabilitació de l’annex est de l’Escorxador es farà a les dues plantes. L’alcalde i regidor de Planejament Urbanístic ha detallat que “la planta baixa es convertirà en el nou accés principal a l’equipament i acollirà espais per a l’atenció al públic i venda d’entrades, despatxos i una sala polivalent destinada al Servei de Joventut i a l’ús de les entitats”. Serradó també ha explicat que a la planta superior “s’ubicaran els despatxos del Departament de Joventut, serveis adaptats, dues sales polivalents una de les quals amb cuina per organitzar tallers i una altra sala d’atencions individuals”:

Audio file

Les obres a la nau central consistiran “a millorar el confort tèrmic amb la substitució de finestres i la instal·lació d’un sistema de climatització per sectors, que permetrà fer-ne un ús eficient i sostenible”, segons ha destacat Marc Serradó. L’alcalde i regidor de Planejament Urbanístic també ha detallat que per la compartimentació de l’espai “s’instal·laran cortines acústiques i tèrmiques per dividir-lo en funció de les activitats que s’hi desenvolupin”. A més, s’ha previst l’ampliació de l’escenari, la incorporació de mobiliari modular (com cadires i grades mòbils) i la millora de l’accessibilitat. Finalment, es crearà un nou espai d’emmagatzematge on actualment hi ha els despatxos del Departament de Joventut i una sala per a l’Associació de Veïns, amb accés independent des de l’exterior.

Audio file

L’alcalde ha destacat que el projecte de rehabilitació de l’Escorxador “és la segona obra, pel que fa a equipaments, més important del mandat, després de l’ampliació de la biblioteca Santa Oliva”. Marc Serradó ha remarcat que si se suma la construcció dels vestidors del camp d’atletisme i d’altres inversions que s’han fet en equipaments esportius i culturals “se sobrepassen els cinc milions d’euros d’inversió i, per tant, un esforç important en posar al dia equipaments que permetin fer més activitat i millor”.

Audio file

Durant el període d’obres, els diferents serveis i activitats que actualment s’hi desenvolupen seran reubicats. Les persones usuàries poden posar-se en contacte amb els departaments municipals corresponents per conèixer on i com es reorganitzaran les activitats a partir del setembre.

L’edifici de l’Escorxador és un Bé Cultural d’Interès Local (BCIL) construït el 1927 i dissenyat per l’arquitecte Raimon Duran i Reynals. La rehabilitació de l’edifici de l’Escorxador i el seu entorn s’ha fet en diverses fases i va començar el 2015. En tot aquest temps s’han reformat les façanes, el terra, les parets, les instal·lacions, els serveis i l’exterior de l’edifici.