El conseller Juli Fernàndez presenta a Olesa els nous autobusos elèctrics entre el municipi i Esparreguera

L’estació de FGC d’Olesa de Montserrat acollirà aquest divendres l’acte de presentació  dels nous autobusos elèctrics que connectaran les estacions de FGC amb els nuclis urbans i industrials d’Olesa i Esparreguera.

Image
Marquesina de les línies de Bus M2 i M1

El conseller de Territori de la Generalitat de Catalunya, Juli Fernàndez, explicarà aquest divendres, 16 de desembre, a les 10.30 h del matí, la renovació de la flota d’autobusos de la línia que enllaça l’estació de FGC d’Olesa amb Esparreguera (línia M3 TGO). A l’acte també hi assistirà l’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera; el president de Ferrocarrils, Toni Segarra i l’alcalde d’Esparreguera, Eduard Rivas.

Prèviament, a les 10.10 h, les autoritats faran un viatge inaugural de la nova flota, agafant l’autobús a la parada situada a l’Avinguda de Francesc Macià, 47 d’Esparreguera (situada prop de l’Ateneu d’Esparreguera) i es desplaçaran fins a l’estació de FGC d’Olesa de Montserrat, on començarà l’acte.

Nova flota d’autobusos elèctrics

A la línia Olesa-Esparreguera se substitueixen els dos actuals autobusos dièsel de 12 metres per altres dos d’elèctrics. La demanda d’aquesta línia és de més de 40.000 viatges/any. Els autobusos estan dotats de bateria de càrrega lenta nocturna alimentada a les mateixes cotxeres que usa Transports Generals d'Olesa. La línia de l’estació d’Olesa que arriba fins a Esparreguera serà una de les primeres on es realitza aquesta substitució.

Juntament amb la d’Olesa-Esparreguera, l’altra línia que donarà el tret de sortida a la substitució progressiva de l'actual flota per busos elèctrics serà la que va des de l’estació de Sant Joan, a Sant Cugat del Vallès, fins al polígon Can Sant Joan. Aquest pla de descarbonització dels busos d’aportació a les estacions de Ferrocarrils forma part del Compromís d’Acció Climàtica del Govern i de l’Estratègia 10/30 de FGC, alineats tots dos amb l’Agenda 2030 de les Nacions Unides.

Enllaços d'interès

Últimes notícies

Image
Cartell de la Festa Major 2026 d'Olesa

Cartell de la Festa Major d'Olesa 2026

Image
Foto_alumnat participant a l'acció Quinze minuts lectors

Alumnat participant a l'acció "Quinze minuts lectors"

Image
Foto_Reunió de l'Ajuntament amb l'AVV La Rambla-Eixample

L'alcalde, Marc Serradó, i el primer tinent d'alcalde, Jordi Parent, fan reunions periòdiques amb el president de l'AVV de La Rambla-Eixample, Antoni Piris.

Image
Casals d'Estiu 2026

Hi ha una àmplia oferta esportiva i artística

Image
Foto_obres camp de futbol La Flora

Obres del camp de futbol La Flora