Nou servei de recollida comercial de residus porta a porta

L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat iniciarà el pròxim 9 de desembre el nou sistema de recollida comercial de residus porta a porta. Per tal de donar tots els detalls i resoldre dubtes, la regidoria de Medi Ambient i Sostenibilitat ha convocat els establiments a una xerrada informativa avui i demà a les 13 h a l’Auditori de la Casa de Cultura. 

Image
Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

El regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat, Ivan Carreira, ha explicat que el desplegament del nou contracte de recollida i gestió de residus fa un nou pas endavant amb la posada en marxa el pròxim 9 de desembre de la recollida porta a porta comercial

Segons el regidor, el nou sistema de recollida de residus per a establiments comercials permetrà “millorar els índexs i eficiència del reciclatge i reduir la presència de contenidors al carrer”, ja que, de forma general, els comerços són “grans generadors de determinades fraccions de residus en comparació amb els habitatges i amb el porta a porta comercial els contenidors de la via pública seran majoritàriament per ús domèstic”: 

Audio file

El regidor ha remarcat que el porta a porta comercial “és el gran canvi que planteja el nou contracte, alhora que “molt necessari per assolir els objectius de reciclatge que marca la normativa”. Carreira ha recordat que la Unió Europea requereix que les ciutats reciclin el 2025 el 50% dels residus que es llencen als contenidors i, per al 2030, el 60%. Actualment, el regidor ha apuntat que “Olesa de Montserrat es troba lluny d’aquest objectiu, amb un 38% de recollida selectiva, i, per això és urgent introduir aquests nous models de recollida”: 

Audio file

Els establiments del municipi ja han rebut una carta informativa amb la convocatòria a les xerrades informatives els dies 19 i 20 de novembre a les 13 h a l’Auditori de la Casa de Cultura amb l’objectiu d’explicar el funcionament del nou servei. Ens els pròxims dies rebran tot el material necessari (bujols/contenidors i bosses) i un díptic resum dels dies de recollida de cadascuna de les fraccions. El calendari serà el següent: 

  • Orgànica: de dilluns a dissabte -
  • Envasos: dilluns, dimecres i divendres -
  • Cartró: dimarts i dijous
  • Rebuig: dimarts i dissabte
  • Tèxtil sanitari (residències, llars d’infants, establiments amb cures): de dilluns a dissabte
  • Diumenge: no hi ha servei (com a la resta del municipi) 

A la reunió d'aquest dimecres, la informació sobre el servei l'ha explicat una de les tècniques de l'Oficina de Residus i ha comptat amb la presència de l'alcalde d'Olesa de Montserrat, Marc Serradó; el regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, Ivan Carreira, i el regidor de Promoció Econòmica, Domènec Paloma. Tant l'alcalde com el regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat han afirmat a les persones assistents que des de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat es farà l'acompanyament necessari durant tota la implantació. 

Estudi previ individualitzat de 190 comerços 

Prèviament al desplegament del servei, el Departament de Medi Ambient i l’empresa responsable de la implantació del servei han elaborat un estudi diagnòstic visitant uns 190 comerços per determinar quines fraccions generen i en quina quantitat. 

Aquesta diagnosi ha permès assignar a cada establiment el material necessari i definir quines fraccions formaran part del porta a porta. El regidor ha detallat que, en aquells casos on la generació de residus sigui “molt baixa o assimilable al domèstic”, els establiments podran continuar utilitzant els contenidors com fins ara i, més endavant, amb targeta quan es faci el canvi a contenidors intel·ligents: 

Audio file

Pel que fa al tèxtil sanitari, Carreira ha avançat que les residències i llars d’infants disposaran d’una targeta blanca que els permetrà obrir en qualsevol moment el contenidor de rebuig per situacions d’urgència. 

Respecte al Mercat Municipal, el regidor ha explicat que encara han de fer la reunió informativa amb els paradistes, però ha avançat que el sistema no canviarà: continuaran utilitzant la bateria de contenidors exclusiva del mercat i, amb la futura instal·lació de contenidors intel·ligents, cada parada disposarà d’una targeta individual. 

Posada en marxa de l’Oficina de Residus 

El 9 de desembre, coincidint amb l’inici del porta a porta comercial, entrarà també en funcionament la nova Oficina de Residus, que atendrà consultes i incidències de comerços i ciutadania. El telèfon de contacte, el 639 79 28 48, ja va entrar en funcionament per atendre el nou servei de recollida concertada de voluminosos i poda el passat 17 de novembre.

Últimes notícies

Image
Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

Xerrada informativa als comerços sobre el nou servei de recollida de residus porta a porta.

Image
Cartell de les II Jornades etnobotàniques i d'agricultura local 2025

Cartell de les II Jornades etnobotàniques i d'agricultura local 2025

Image
Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Cartell de la commemoració del 25N de 2025 a Olesa de Montserrat.

Image
Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Trobada virtual entre l'alcalde, Marc Serradó, i els centres de secundària per donar a conèixer el projecte més votat pel jovent al Pressupost Participatiu 2025

Image
Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda

Image
Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local 2025

Foto del Teatre de La Passió ple per la 8a Nit de l'esport Local.