L'Ajuntament d'Olesa reclama una solució urgent a l'avaria d'internet que ha deixat sense servei particulars, comerços i empreses
Un nou tall d’internet ha tornat a deixar sense connexió de fibra òptica a diverses zones d’Olesa. Quan fa poc més d'un mes que es va produir un altra avaria massiva de sis dies, l'Ajuntament mostra la seva indignació amb l'empresa de telefonia per la manca d'informació i la falta de concreció per la resolució de la incidència.
Avaria d'internet
L'Ajuntament d'Olesa reclama tenir més informació i una solució al tall de fibra òptica que ja fa més de 24 hores que afecta el municipi. A hores d'ara la companyia només ha informat que hi ha una avaria massiva, però no ha concretat l'abast de la incidència ni les línies afectades. Únicament diuen que l'avaria s'ha produït a Esparreguera i que hi estan treballant.
L'alcalde, Marc Serradó, s'ha queixat a la companyia telefònica i a la Generalitat de Catalunya de la manca d'informació i per no tenir cap termini concret de resolució: “la informació és escassa. Ja vam partir un tall massiu que va durar una setmana i ara estem en la mateixa situació, i això ens preocupa i ens disgusta enormement. Estem en permanent contacte amb la Generalitat i amb l’empresa de telefonia i l’únic que ens han dit que hi ha una incidència massiva i que estan treballant per repara-la. És una vergonya”.
L'Ajuntament d'Olesa veu intolerable que no es rebi informació de l’abast de l’afectació, el número de línies que no funcionen, a quines zones afecta el tall ni el motiu de l’avaria. Per exemple, se sap que s'han començat a recuperar algunes línies però no se sap quantes. Serradó ha explicat que “és evident que poden haver-hi avaries a les xarxes de subministrament de serveis però el que nosaltres diem, reiterem i subratllem és que fa poques setmanes vam tenir un tall que va durar sis dies i estem passant per la mateixa situació de manca d’informació i de fragilitat de la xarxa”. L'alcalde ha remarcat que “aquest és un servei imprescindible per a l’activitat econòmica i comercial, per als autònoms, per a les persones que fan teletreball i per als usuaris en general. També està afectant escoles i serveis essencials per a la gent gran, així com a persones amb dependència que necessiten el servei de teleassistència”.
L’Ajuntament està en permanent contacte amb la companyia de telefonia i amb la Generalitat a través del servei TelcoCat (un servei telefònic per a ajuntaments i el món local per gestionar incidències massives de telecomunicacions) per poder oferir a la ciutadania tota la informació però les informacions són escasses i contradictòries. A hores d’ara, no es disposa d’un termini concret i realista de resolució. Per tot plegat, l'Ajuntament ha decidir un especialista legal que ajudi a estudiar una possible demanda contra l'empresa de telefonia.
De moment, tot i que la fibra òptica també afecta l’Ajuntament d'Olesa, s’han habilitat línies de telèfon per contactar amb l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) i amb la Policia Local. També s'ha habilitat un enllaç extern per a poder fer els tràmits a la seu electrònica.
Escolteu l’entrevista íntegra a l'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, a Olesa Ràdio