L’Ajuntament d’Olesa obre la convocatòria per adjudicar sis habitatges municipals de lloguer
Les sol·licituds es poden presentar fins al 17 d’agost i els pisos es destinen a famílies monoparentals, unitats de convivència nombroses o persones grans amb acompanyants, segons els requisits de cada habitatge.

Edifici on hi ha un dels sis pisos municipals de lloguer que s'adjudicaran en aquesta convocatòria.
L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ha recuperat la titularitat jurídica i la disponibilitat física de sis habitatges de propietat municipal. Aquests pisos es posen ara a disposició de la ciutadania mitjançant una convocatòria d’adjudicació en règim de lloguer, d’acord amb el Reglament per a la cessió temporal d’habitatges municipals. El període per presentar sol·licituds ja està obert i finalitza el 17 d’agost de 2025, inclòs.
L’alcalde i el regidor d’Habitatge, Marc Serradó, ha explicat que dels trenta-tres pisos municipals “sis estaven en obres de reparació que ja han acabat i es poden posar a disposició de la ciutadania”. Serradó ha destacat que per aquest motiu “s’ha fet la convocatòria d’adjudicació i es farà un sorteig entre les persones que facin la sol·licitud i compleixin els requisits”. Segons l’alcalde, “els pisos són de grandàries diferents, pensats per famílies diferents”:
Per Serradó, aquesta convocatòria és “una acció més de totes les que s’estan duent a terme des de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat per pal·liar la crisi de l’habitatge”. El regidor d’Habitatge ha recordat que “es faran noves convocatòries d’adjudicació quan s’acabin les promocions d’habitatge de protecció oficial de l’Incasòl i de la Fundació Salas”:
La tècnica responsable de l’Oficina Local d’Habitatge (OLH) d’Olesa de Montserrat, Maica Ribas, ha especificat que els sis habitatges municipals de lloguer tenen entre tres i quatre habituacions i que, per aquest motiu, la convocatòria s’ha destinat a “famílies a partir de quatre persones, tenint en compte que la previsió és que els pisos de la Fundació Salas s’acabin a la tardor i es puguin destinar a persones i unitats familiars fins als tres integrants”:
Ribas ha remarcat que totes les persones que vulguin optar a habitatges de protecció oficial (HPO) cal que estiguin inscrites al Registre de sol·licitants d’habitatge amb protecció oficial. Els impresos de sol·licitud cal demanar-los a l’OLH. El Registre de Sol·licitants d’HPO és un registre públic de la Generalitat de Catalunya i té una vigència de dos anys.
Els contractes de lloguer de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat estan regulats per la Llei d’Arrendaments Urbans (LAU) i tindran una durada de set anys. Segons Ribas, el preu oscil·larà entre els 256 euros i els 400 euros:
Requisits per participar-hi
Per poder optar a un dels pisos, cal complir els següents requisits:
- Ser persona física i major d’edat.
- Disposar de dret de residència a l’Estat espanyol.
- Tenir residència habitual a Olesa de Montserrat, acreditant una antiguitat mínima de 3 anys continus o bé 3 anys discontinus en els darrers 10 anys, comptats fins al 18 de juliol de 2025.
- Estar al corrent de les obligacions fiscals i tributàries.
- Estar inscrit/a al Registre de Sol·licitants d’Habitatges amb Protecció Oficial de Catalunya, de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
No podran optar-hi:
Les persones sol·licitants ni cap membre de la unitat de convivència que disposin d’un habitatge en propietat, ple domini, dret d’ús, dret de superfície, usdefruit o dret d’ús i habitació, tant a l’Estat com a l’estranger si en són cotitulars en un percentatge igual o superior al 50%.
Les persones que hagin rebutjat un habitatge de lloguer social, de procedència pública o privada, en els darrers 3 anys.
Una comissió específica s’encarregarà de valorar totes les sol·licituds i comprovar que es compleixen tots els requisits establerts a la convocatòria. L’adjudicació acabarà en un sorteig públic.
Característiques dels habitatges i perfils requerits
Els pisos que s’ofereixen estan destinats a diferents perfils segons la seva ubicació i capacitat:
Grup Sant Bernat, 1 – 3r 1a
- Per a famílies monoparentals (progenitor/a + 2 a 4 fills/es)
- El/la titular ha de ser menor de 60 anys
C. Lluís Puigjaner, 24 – 1r 3a
- Opció 1: per a persones majors de 65 anys amb altres 3 a 6 persones
- Opció 2: per a unitats de convivència de 4 a 7 membres
Grup Sta. Oliva I, 5 – 1r 2a
- Per a unitats de convivència de 5 a 8 persones
C. Lluís Puigjaner, 24 – 2n 2a
- Opció 1: per a persones majors de 65 anys amb altres 3 a 6 persones
- Opció 2: per a unitats de convivència de 4 a 7 membres
Grup Sant Bernat, 5 – 1r 1a
- Per a famílies monoparentals (progenitor/a + 2 a 4 fills/es)
- El/la titular ha de ser menor de 60 anys
Grup Sta. Oliva I, 5 – 9è 2a
Per a unitats de convivència de 5 a 8 persones
Ingressos anuals requerits
Els ingressos de la unitat de convivència, corresponents a l’any fiscal 2024, han de situar-se dins dels marges establerts segons el pis:
Habitatges amb límit d’ingressos entre 1 i 2 vegades l’IRSC (Zona B)
Per als pisos següents:
- Grup Sant Bernat, 1 – 3r 1a
- C. Lluís Puigjaner, 24 – 1r 3a
- C. Lluís Puigjaner, 24 – 2n 2a
- Grup Sant Bernat, 5 – 1r 1a
Membres de la unitat | Ingressos mínims | Ingressos màxims |
1 persona | 11.677,40 € | 23.354,80 € |
2 persones | 12.038,56 € | 24.077,11 € |
3 persones | 12.556,34 € | 25.112,69 € |
4 o més persones | 12.974,89 € | 25.949,78 € |
Habitatges amb límit d’ingressos entre 1 i 3 vegades l’IRSC (Zona B)
Per als pisos següents:
- Grup Sta. Oliva I, 5 – 1r 2a
- Grup Sta. Oliva I, 5 – 9è 2a
Membres de la unitat | Ingressos mínims | Ingressos màxims |
1 persona | 11.677,40 € | 35.032,20 € |
2 persones | 12.038,56 € | 36.115,67 € |
3 persones | 12.556,34 € | 37.669,03 € |
4 o més persones | 12.974,89 € | 38.924,67 € |
Com presentar la sol·licitud
Les sol·licituds s'han de presentar a través del catàleg de tràmits de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat.
Les persones interessades hauran de presentar la documentació següent, degudament emplenada i signada:
Formularis (models normalitzats):
- Sol·licitud per participar en el procediment (Model 1)
- Declaració responsable (Model 2)
Documentació addicional:
- Informe de vida laboral
- Declaració de la renda (IRPF) o certificat d’imputacions de l’any 2024
- Certificats de prestacions públiques exemptes de tributació (any 2024)
- Certificat de la protecció familiar per fill/a a càrrec (INSS, any 2024)
L’Ajuntament es reserva el dret de requerir, en qualsevol moment del procediment, documentació complementària no prevista explícitament a la convocatòria, amb l’objectiu de verificar el compliment dels requisits i les condicions declarades.
Per qualsevol dubte al voltant d’aquesta convocatòria, l’Oficina Local d’Habitatge posa a disposició el correu electrònic habitatge@olesademontserrat.cat