L'Escola Municipal de Música impulsa projectes comunitaris a escoles i residències

L’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat ha posat en marxa aquest curs diferents projectes comunitaris amb l’objectiu d’enfortir els llaços entre l’escola i la ciutadania d’Olesa.

Image
Projecte ukeleles a les aules

L’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat impulsa un seguit de projectes comunitaris aquest curs. “Corda’t” torna per tercer any consecutiu a l’Escola Montserrat per fomentar la pràctica musical d’instruments de corda en conjunt; “Ukelele a les aules” permet a l’alumnat de tots els centres educatius públics del municipi aprendre aquest instrument en un curs de curta durada, i “Musicoteràpia” porta sessions de música a la Residència Santa Oliva.

Un dels projectes destacats és “Corda’t”, iniciativa que torna per tercer any consecutiu a l’Escola Montserrat. Aquest projecte comunitari permet que l’alumnat de cicle mitjà toqui en conjunt instruments de corda. 

Audio file

Segons el director de l’Escola Municipal de Música, Xevi Matamala, enguany “s’ha volgut donar un pas més enllà amb l’objectiu d’augmentar la dimensió pública de l’escola”. En aquesta línia, s’ha engegat una nova iniciativa amb el títol “Ukelele a les aules”. El projecte pretén socialitzar la pràctica musical portant classes d’ukelele a alumnes de cicle mitjà de diferents centres educatius públics del municipi.

L’Escola Josep Ferrà i Esteva ha estat el primer centre en estrenar el projecte, que continuarà a l’Escola Sant Bernat i després a l’Escola Puigventós. 

Audio file

Matamala ha detallat que s’ha escollit l’ukelele per les seves característiques: “és un instrument que és fàcil d’aprendre en un període curt”. A més, permet a l’alumnat acompanyar-se amb la veu, obrint noves oportunitats musicals. 

Audio file

D’altra banda, l’Escola Municipal de Música ha establert col·laboracions amb altres institucions, com la Residència Santa Oliva, per oferir sessions de “Musicoteràpia”. Aquest taller setmanal utilitza la música per ajudar a expressar emocions i millorar la psicomotricitat, no només en un context emocional sinó també físic. 

Audio file

L’Escola Municipal de Música d’Olesa de Montserrat està compromesa a ampliar la seva dimensió pública i enfortir la relació amb la comunitat a través d’aquests projectes. L’objectiu és fer que tothom tingui igualtat d’oportunitats per accedir a la pràctica musical i per expressar-se mitjançant la música. 

Últimes notícies

Image
La Festa dels Miquelets 2026. Salves d'honor en l'ofrena al Memorial 158

La Festa dels Miquelets 2026. Salves d'honor en l'ofrena al Memorial 158

Image
Foto_batalla de la Festa dels Miquelets

Batalla urbana a la Plaça Nova en la Festa dels Miquelets

Image
Cartell_Festa de la gent gran_2026

Cartell de la festa de les persones grans pel dia 18 d'octubre

Image
Foto_l'Ajuntament_reunió_Endesa_2026

L'Ajuntament es va reunir amb els reponsables de zona de l'empresa de distribució elèctrica

Image
Foto_control de plagues

Tècnics especialitzats fan el control continuat de plagues al municipi

Image
foto_ple ordenances 2026

El Ple de setembre de 2026 va començar amb un minut de silenci per la mort d’Arseni Martells, alcalde emtre 1975 i 1979.