El personal sanitari del CAP Olesa ha rebut la primera dosi de la vacuna de la covid-19

El CAP Olesa també ha assumit el cribratge massiu del personal dels centres educatius del municipi que, per tant, no hauran de fer-se les automostres.

Image
El personal sanitari del CAP Olesa ha rebut la primera dosi de la vacuna de la covid-19

 

El departament de Salut de la Generalitat ha traslladat aquest divendres, 15 de gener,  un equip de vacunació de la Covid-19 al CAP Olesa per subministrar la primera dosi de la vacuna entre el personal sanitari. El director del CAP Olesa, el doctor Carles Martí, ha informat que s'han vacunat 55 membres de la plantilla del centre i que tot el procediment s'ha dut a terme segons el previst. Les vacunacions massives al personal sanitari van començar el 4 de gener, després que Salut anunciés que paral·lelament a la campanya de vacunació a les residències geriàtriques també es començava a subministrar el vaccí als professionals de la sanitat.Per tant, a Olesa de Montserrat, a part dels vacunats avui al CAP Olesa, recordem que també la gran part dels residents i les plantilles de les residències del municipi ja han rebut la primera dosi de la vacuna de Pfizer. Encara relacionat amb el procés de vacunació,  el director del CAP Olesa, el doctor Carles Martí, ha avançat que ha demanat al departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que el personal sanitari del centre rebi la formació necessària per poder administrar la vacuna de la Covid-19 quan la campanya de vacunació avanci i s'ampliï el públic a vacunar i així agilitzar el procés. 

Cribratges massius als centres educatius

El CAP Olesa, a més, aquesta setmana ha assumit els cribratges massius al personal docent i de servei de tots els centres educatius d'Olesa de Montserrat a través de test PCR per detectar possibles casos de Covid-19 durant els primers dies del segon trimestre del curs. Aquests tests substitueixen les proves d'automostres que és el que ha demanat el departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya al personal dels centres educatius i pel qual ha donat un termini de tres setmanes. 

La regidora d’Ensenyament de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat, Lourdes Vallès, ha agraït que, en el cas d’Olesa, el personal docent i de serveis dels centres educatius puguin fer "aquest cribratge massiu de la mà de personal sanitari, estalviant el neguit que generaven les automostres que proposava Educació". Vallès ha explicat que la proposta va arribar del mateix CAP Olesa després que des de la regidoria d'Ensenyament es manifestés un cert neguit per la fiabilitat dels resultats de les automostres. Per la regidora, la proposta del CAP és resultat del gran treball de coordinació i de comunicació constant que existeix entre l'Ajuntament i el CAP des de l'esclat de la pandèmia, sobretot amb els departaments de Salut Pública i d'Ensenyament. 

En aquest sentit, des de la regidoria es va contactar amb les direccions dels centres educatius per explicar la proposta que va ser rebuda de forma molt positiva, sobretot per les garanties i fiabilitat del resultats. La planificació de les PCR es va elaborar conjuntament entre la regidora d'Ensenyament i la Referent escolar Covid (RECO) del CAP Olesa, l'administrativa sanitària que treballa d'enllaç entre els centres educatius i el CAP per tant de planificar amb la màxima eficiència la recollida de mostres. Les PCR a personal docent i de serveis va començar el mateix dilluns 11 de gener i s'acabaran el proper dimecres dia 20. El director del CAP Olesa, el doctor Carles Martí, ha informat que aquesta setmana se n'han fet 364 PCR al personal docent i de servei, dels quals 3 han resultat positius de Covid-19. La setmana vinent s'han previst fer-ne unes 180 PCR més als centres educatius.

Per últim, la regidora d'Ensenyament, Lourdes Vallès, ha volgut posar en valor i agrair la tasca i la predisposició del CAP Olesa en la gestió de la pandèmia i en la detecció de casos positius de coronavirus en tots els àmbits. Com a exemple, Vallès ha destacat que només en l'àmbit educatiu,  en uns 10 dies "el CAP farà gairebé un miler de PCR si es tenen en compte el personal docent i de servei i els que s'han hagut de fer aquests darrers dies als 14 grups confinats de diferents centres educatius". 

Últimes notícies

Image
“Olesa, fem salut!” 2025-2026

“Olesa, fem salut!” 2025-2026

Image
Pista annexa del pavelló municipal de bàsquet

Pista annexa del pavelló municipal de bàsquet

Image
Imatge promocional dels cursos de català del CPNL per setembre 2024

Imatge promocional dels cursos de català del CPNL per setembre

Image
Cartell de la campanya a Olesa de Més Digitals 2025 per a la lluita contra la bretxa digital

Campanya a Olesa de "Més Digitals" 2025 per a la lluita contra la bretxa digital

Image
Cartell de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Cartell de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Image
Cartell de L'alcalde als barris de 2025

Cartell de la programació de "L'alcalde als barris" fins al maig de 2025

Image
Imatge del disseny de la senyalització de la volta a Can Llimona prevista per finals de 2025

Imatge del disseny de la senyalització de la volta a Can Llimona