Més de 290 alumnes dels centres olesans coneixen el consistori a través de l’activitat “Visquem l’Ajuntament”

Aquesta és una de les activitats més populars que es recullen al Catàleg d’Activitats Educatives que organitza el Departament d’Educació i Infància. 

Image
Foto_alumnes visquem ajuntament_2026

Alumnat participant al "Visquem l'Ajuntament" 2026

Un total de 291 alumnes de cicle mitjà d’educació primària dels centres educatius d’Olesa han participat en l’edició d’enguany de l’activitat “Visquem l’Ajuntament”. Durant aquest mes de març  l’alumnat de tercer i quart curs de les escoles Josep Ferrà i Esteva, Creixen Povill, Daina-Isard Cooperativa d’Ensenyament, Escolàpies Olesa, Sant Bernat, Mare de Déu de Montserrat i Puigventós, i de tercer de l’IFE de l’Institut Daniel Blanxart i Pedrals, han passat el consistori en un seguit de visites guiades per apropar l'Ajuntament als estudiants.

Des del Departament d’Educació i Infància expliquen que aquesta és una activitat que es troba dins del Catàleg d’Activitats Educatives i compta amb unes valoracions molt positives per part dels centres educatius i també per la participació de l’alumnat, que ha anat augmentant en els darrers cursos. 

L’alcalde d’Olesa, Marc Serradó, fa un bon balanç de l’activitat que fa anys que organitza el Departament d’Educació i Infància: “és molt interessant que els infants coneguin l’Ajuntament, que puguin parlar amb l’Alcalde i fer-li preguntes. Aquestes visites generen proximitat amb l’administració, responsabilitat i empatia perquè els infants veuen el funcionament de l’Ajuntament i també ajuda a entendre més el poble. És una activitat educativa imprescindible i vull agrair a les escoles que hi participen”, ha dit.

Audio file

La visita té una durada aproximada de tres hores i els infants aprenen tant el significat de la bandera i l’escut d’Olesa de Montserrat, la història i curiositats de l’actual edifici consistorial, que era l’antic Hotel Gori on s’allotjaven les persones que anaven al balneari de la Puda. També aprenen aspectes més tècnics com són les estructures política, tècnica i administrativa, com funciona l’Ajuntament i un Ple Municipal, quins departaments hi ha o els equipaments i serveis municipals. L’Alcalde, els rep al Saló de Plens i atén les seves consultes. 

Després d’aquesta part més institucional, l’alumnat esmorza al Parc Municipal abans de tornar a entrar per visitar alguns espais com l’Oficina d’Atenció al Ciutadà (OAC), el despatx d’Alcaldia, la Sala de Juntes del Govern Local i, ja a la Casa de Cultura, l’Auditori, l’Arxiu Històric Municipal i els estudis d’Olesa Ràdio.

Aquestes visites complementen el treball que l’alumnat fa a l’aula per donar a conèixer l’Ajuntament i el municipi i alhora,  fomentar  actituds democràtiques i de pertinença a la comunitat, i de respecte i defensa de les normes de convivència. 

Una oferta d’activitats per als centres escolars

“Visquem l’Ajuntament” és una activitat inclosa dins del Catàleg d’Activitats Educatives que ofereix més de 100 activitats als centres escolars dins de l’horari lectiu amb una oferta variada que s’adapta a les diferents etapes educatives i necessitats del centre. 

El document compta amb 11 àmbits on s'agrupen les diferents activitats i per a la seva oferta hi participen diferents departaments i serveis municipals com també entitats i associacions del municipi. Hi ha activitats pel foment pel gust per la lectura i l’escriptura, d’educació artística, educació física i esportiva, educació ambiental, educació pel medi social i cultural, educació per la salut, per a la igualtat, per la mobilitat segura, o educació en valors, entre d’altres.
 

Últimes notícies

Image
Cartell_Dia de l'Activitat Física i la Salut

Cartell d'activitats del Dia Mundial de l'Activitat Físic i la Salut 2026

Image
Foto_Taula Habitatge Local_2026

Primera sessió de la Taula d'Habitatge Local

Image
Cartell_Primavera i Memòria 2026

Cartell d'activitats del cicle "Primavera i Memòria" 2026