TGO DX inaugura l’exposició del seu centenari

La mostra fa un recorregut pels cent anys d’història de l’empresa de mobilitat olesana.

Image
Assistents exposició TGO DX

TGO DX va inaugurar, divendres a la tarda, l’exposició “TGO DX (1922-2022) Cent anys acompanyant-te”, a la Casa de Cultura. La mostra commemora, en un recorregut audiovisual, la trajectòria de l’empresa d'Olesa de Montserrat al llarg dels anys. L’acte de presentació va comptar amb la presència de l’alcalde d’Olesa, Miquel Riera, el regidor de Cultura, Xavier Rota, el regidor de Mobilitat, Jordi Martínez, i el cap de la Policia Local d’Olesa, Isaac Aymerich.

L’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, va obrir l’acte felicitant l’empresa olesana TGO pel seu centenari, tot destacant la capacitat de la companyia per “adaptar-se a la demanda” al llarg de la seva trajectòria.  Riera va detallar que, en l’actualitat, TGO continua sent una empresa capdavantera en la cerca d’un model més sostenible de mobilitat, mostrant-se com un referent en el sector “del transport públic urbà”.

Per la seva banda, el regidor de Cultura, Xavier Rota, va recordar que aquest 2022 també se celebra el centenari de l’arribada dels Ferrocarrils Catalans a Olesa. Segons Rota, les empreses de transport van ser fonamentals per al municipi a principi del segle XX “en un moment de canvi i de creixement demogràfic de la vila”.

Carme Pros, gerent del Grup TG, va explicar que “la mostra pretén fer un recorregut per la història de TGO, posant l’èmfasi en la feina feta i els projectes futurs per continuar desenvolupant una mobilitat innovadora, de qualitat, segura i sostenible”. Pros va reconèixer el compromís dels treballadors i treballadores de l’empresa per “fer possible el creixement de la companyia, especialment en els moments més difícils”.

L'exposició es podrà visitar fins al 4 de desembre a la Casa de Cultura.

TGO DX, 100 anys dedicada a la mobilitat

Joaquín Vilá i Marqués i Bruno Blanes i Blanes van fundar Transportes Generales de Olesa, Sociedad Anónima, el gener de 1922, oferint servei de transport de viatgers a Olesa i connectant el municipi amb l’Estació del Nord i el Balneari de la Puda de Montserrat. Després de 100 anys d’adaptació i canvis, TGO s’ha consolidat com una de les empreses de mobilitat de referència a Catalunya, gràcies a Salvador Alapont, impulsor del seu creixement.

Actualment, forma part del GrupTG DX, al costat de l’empresa de transports MasatsTG DX i de l’agència de viatges TGTravel DX, i es continua expandint dins la marca de DIREXIS, un dels principals grups de mobilitat a Catalunya.

Últimes notícies

Image
Foto_mans de dones entrellaçades

L'Ajuntament d'Olesa ha programat diferents actes amb motiu del Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026

Image
Foto_brossa deixada fora dels contenidors

Imatge d'una bateria de contenidors amb brossa deixada al terra

Image
Foto_Dia Mundial Fibromiàlgia i Fatiga Crònica Olesa_2026

L'Ajuntament d'Olesa se suma un any més a la commemoració del Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica

Image
Cartell de la Festa Major 2026 d'Olesa

Cartell de la Festa Major d'Olesa 2026

Image
Foto_alumnat participant a l'acció Quinze minuts lectors

Alumnat participant a l'acció "Quinze minuts lectors"