Quatre nous agents de convivència informen sobre la covid-19 i vetllen pel compliment de la normativa sanitària

Les principals funcions d'aquests nous agents cívics de carrer que treballen a l'Ajuntament d'Olesa són les d'informar a la ciutadania sobre les mesures de prevenció sanitària de la covid-19, sobretot, però també d'atenció a la gent gran, joves i infants.

Image
Quatre nous agents de convivència informen sobre la covid-19 i vetllen pel compliment de la normativa sanitària

Olesa compta amb quatre nous agents d'acció comunitària que estan reforçant les tasques de vigilància i control de l'acompliment de la normativa sanitària per la covid-19. Aquests treballadors donen suport a la feina que ja es realitza des de la inspecció de via pública i agents cívics i centraran la seva acció als espais públics i zones d'esbarjo de més afluència del municipi. 

 

Les funcions d'aquests nous agents són similars a la dels agents cívics i seran facilitar informació a la ciutadania sobre les mesures de prevenció sanitària derivades de la covid-19, amb l'objectiu d'afavorir la conscienciació, les actituds i els comportaments cívics i responsables de la ciutadania i evitar sancions i multes administratives. Entre d'altres, aquests agents recordaran l'obligatorietat de l'ús correcte de la mascareta i de la resta de mesures de seguretat sanitària recollides pel PROCICAT. 

 

Aquests professionals també tenen com a funcions orientar, informar i sensibilitzar als veïns i veïnes respecte de les diferents recomanacions en matèria de Salut Pública per a la prevenció de nous contagis; abordar possibles tensions, desavinences i conflictes que puguin sorgir; i vetllar per la igualtat de tracte i no-discriminació de cap persona en les tasques d'informació, difusió o de caràcter educatiu. També treballaran per la dinamització dels espais públics amb activitats educatives, orientatives i/o de sensibilització respecte a les recomanacions sanitàries. Hi ha la previsió de fer alguna acció de grup a la zona del Parc Municipal i a l'Escorxador. 

 

L'Ajuntament d'Olesa ha pogut contractar aquests quatre nous agents de convivència a través d'una subvenció extraordinària de la Diputació de Barcelona en el marc de la situació provocada per la pandèmia de la covid-19 pel projecte "Impuls d'agents d'acció comunitària a l'espai Públic".  Aquest ajut ha permès contractar a un empresa que proporciona quatre professionals que estaran organitzats en dos equips que treballaran a les places i carrers d'Olesa de dimecres a diumenge en els dos torns de matí i de tarda.e

Últimes notícies

Image
Entrega de guardons de la 42a edició dels Premis de Recerca Vila d'Olesa

Entrega de guardons de la 42a edició dels Premis de Recerca Vila d'Olesa

Image
Festa Major 2026

Festa Major 2026

Image
Foto_acte institucional 28J 2025

Acte institucional de commemoració del 28J a la plaça de Félix Figueras i Aragay el 2025

Image
Foto_ple juny 2026

Minut de silenci en record a un familiar de la regidora del PP mort recentment

Image
Foto_promoció habitatge Salas

Promoció d'habitatges amb proteció oficial de lloguer

Image
Imatge_Festa Major 2026

Imatge del cartell de la Festa Major 2026