Olesa commemora la diada de Tots Sants amb una ofrena floral institucional

Per divendres 31 d’octubre l’Ajuntament també ha organitzat diferents activitats gratuïtes per a tots els públics com tallers i jocs per a joves, un espectacle familiar i una festa pirotècnica i concert Dj, entre d’altres.

Image
Foto_ofrenafloraltotssants_30102025

Ofrena floral al cementiri municipal de Can Singla

L’Ajuntament d’Olesa commemora aquest dissabte, 1 de novembre, la diada de Tots Sants amb l’acte institucional de record a les 333 víctimes olesanes de la Guerra Civil i la repressió franquista. La cerimònia tindrà lloc a les 11 al cementiri municipal de Can Singla, davant el monument erigit fa més de tres dècades per iniciativa ciutadana, que va esdevenir el primer acte de memòria històrica a Olesa.

A més dels parlaments institucionals, l’acte inclou una ofrena floral de l’Ajuntament, els grups municipals i qualsevol persona o entitat que vulgui participar-hi. Des de l’any passat, hi assisteixen també representants de l’Ajuntament d’Abrera, amb qui Olesa comparteix el record de diverses víctimes. Un cop finalitzat l’acte, la comitiva es traslladarà al cementiri vell d’Abrera, on a les 12h tindrà lloc l’homenatge a la fossa comuna dels afusellats del 19 de febrer de 1939, entre ells l’aleshores alcalde, Fèlix Figueras i Aragay. 

El regidor de Memòria Històrica de l’Ajuntament d’Olesa, Xavier Rota, ha ressaltat que “enguany, aquest moment serà especialment emotiu i significatiu, ja que serà l’últim abans de l’obertura de la fossa, prevista per a mitjans de novembre, per recuperar les restes de les víctimes i identificar-les”.  Rota ha dit que aquesta recerca “ha permès localitzar noves famílies que desconeixien completament els fets” i ha reconegut la tasca de moltes persones que, al llarg dels anys, han contribuït a documentar els casos. 
 

Audio file

Per a aquestes dates, i com és habitual, també s’han establert uns horaris de visites especial al cementiri municipal i servei de bus urbà. 


La Festa de la Castanyada

A banda de l’acte institucional de dissabte, l’Ajuntament ha organitzat un seguit d’activitats gratuïtes per celebrar la Festa de la Castanyada, el divendres 31 d’octubre. 

La regidora de Cultura, Emma Duran, ha destacat que “des del Departament de Joventut i de Cultura s’han programat diferents activitats per a tot tipus de públic, joves i públic més familiar amb propostes com tallers, espectacles familiars i foc, cultura i festa per a tothom”.

Audio file

A la tarda, els joves tenen dues propostes: un taller de maquillatge fantàstic, a les 17h,  i un joc de pistes, a les 19h. Ambdues es faran a l’Espai Jove, que està ubicat al local social del Poble Sec. 

A les 18h, hi ha l’espectacle de música i ball de Jaume Barri per a tota la família, a la plaça de la Sardana, a les 18h.

A partir de les 22.30h, la colla de diables Custus Ignis donarà el tret de sortida a una nit de foc, cultura i festa amb “El Petardassu”, a la plaça de Fèlix Figueras i Aragay. Hi haurà un espectacle de pirotècnica estàtica i actuació del Drac Olivé i de l’Associació de Gegants, grallers i nans d’Olesa. Tot seguit, a les 23.30h, la festa continuarà amb el concert del grup de versions The Lutos i el ritme del DJ Ciscubatilles. També el CROM, el Club de Rol Olesa, farà al llarg de la tarda-vespre diferents activitats de joc vinculades a la temàtica de la mort. La nit del 31 d'octubre a l'1 de novembre faran partides de rol de terror: Broken tales: el Duc de Norfolk; Channel fear 24h/24; D&D: necromancin dancin, i D'Udols i Santes.
 

Últimes notícies

Image
Foto_guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2025

Guanyador del Concurs de Cartells de Festa Major 2025

Image
Foto_iniciobresfrancescmacia_110326

Inici de la 2a fase de les obres de l'avinguda de Francesc Macià

Image
Cartell_4a Plantada Popular a l'Areny del Molí

Cartell de la 4a Plantada Popular a l'Areny del Molí d'Olesa 2026

Image
Cartell_Dia Eliminació Discriminació Racial 2026

Cartell del Dia Internacional per l'Eliminació de la Discriminació Racial 2026