Olesa engega el nou servei de recollida de voluminosos i poda sota demanda
A partir del 17 de novembre, la ciutadania podrà sol·licitar la recollida d’objectes grans i restes vegetals a domicili a través d’un nou telèfon de l’Oficina de Residus.
Fulletó informatiu del nou servei de recollida de voluminosos i poda a demanda
L’Ajuntament d’Olesa de Montserrat fa un pas més en el desplegament del nou model de recollida de residus i neteja viària amb l’entrada en funcionament aquest proper dilluns, 17 de novembre, del servei de recollida de voluminosos i de restes de poda sota demanda.
El regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat, Ivan Carreira, ha recordat que “aquest servei forma part del contracte que es va posar en marxa l’agost passat, i que comporta un canvi profund en el model de gestió de residus”. Ara, amb la incorporació del servei de recollida de voluminosos i de restes de poda sota demanda, “volem avançar cap a una Olesa més neta i sostenible, evitar els abocaments incontrolats i fomentar la reutilització d’objectes que encara poden tenir una segona vida”.
La recollida de voluminosos es farà sota demanda, mitjançant una trucada al telèfon 639 79 28 48 (extensió 1). Les persones interessades podran concertar un dia i una franja horària per deixar els seus objectes davant del seu domicili, sempre sense obstaculitzar el pas de vianants o vehicles.
Els materials recollits seran traslladats a la deixalleria municipal, on s’avaluarà el seu estat. El regidor de Medi Ambient i Sostenibilitat ha explicat que “si els objectes estan en bones condicions, es destinaran a un mòdul de reutilització perquè entitats del tercer sector puguin donar-los una segona vida i fer-los arribar a famílies que ho necessitin.”.
Segons ha detallat el cap tècnic de l’àrea, Martí Figueras, es podran recollir mobles, ferralla, aparells electrònics de gran format, portes i finestres, fustes, cuines, o electrodomèstics. En canvi, no s’hi inclouen vidres plans, miralls, runa, sanitaris ni residus perillosos, i només es podran treure dos voluminosos per recollida.
El nou model també inclou la recollida de restes de poda sota demanda, que fins ara només funcionava als barris de les Planes, el Collet de Sant Joan i Oasis. En aquests barris funcionarà amb la mateixa freqüència i, a partir d’ara, s’amplia a tot el municipi, amb el mateix sistema de cita prèvia a través del telèfon 639 79 28 48 (extensió 2).
Es recolliran restes de sega, esporga d’arbres, gespa, flors, fulles i arrels, entre d’altres, però no s’admetran troncs grans, torretes, terra ni residus no vegetals.
Les restes s’hauran de dipositar en una saca homologada per l’Ajuntament. La primera vegada, caldrà recollir-la a l’Oficina de Residus, ubicada a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC). Després, el mateix servei s’encarregarà de reposar la saca després de cada recollida.
L’Oficina de Residus atendrà la ciutadania de dilluns a divendres, de 8 h a 14 h, tant per telèfon com presencialment.
Carreira ha recordat que el servei sota demanda complementa la deixalleria municipal, que continuarà oberta com fins ara. També ha subratllat que portar-hi residus per compte propi “comporta bonificacions a la taxa de residus” i que l’Ajuntament treballa perquè en un futur aquesta taxa “sigui més justa i modulada segons els hàbits de reciclatge de cada llar”.
Una de les principals prioritats de la regidoria és posar fi als abocaments incontrolats, que generen despeses elevades i perjudiquen la imatge del municipi. “Cada abocament suposa una despesa important: un sol viatge del camió petit de voluminosos costa uns 400 euros, i hi ha punts on s’ha hagut de fer diversos viatges per retirar tot el material abandonat”, ha lamentat Carreira.
El regidor ha advertit que els abocaments detectats seran sancionats, i ha fet una crida a la corresponsabilitat: “Si la ciutadania respon, guanyarem una Olesa més neta, més endreçada i més sostenible.”