Olesa reivindica els drets LGTBIQ+ amb un variat programa d’activitats pel 28J

Olesa de Montserrat commemora el Dia Internacional de l’Orgull LGTBIQ+ amb un programa d’activitats durant aquest mes de juny i juliol que combina reivindicació, cultura, sensibilització i participació ciutadana. La celebració culminarà aquest divendres amb l’acte institucional del 28J.

Image
Foto_acte institucional 28J 2025

Acte institucional de commemoració del 28J a la plaça de Félix Figueras i Aragay el 2025

El Departament de Gènere, Feminismes i LGTBIQ+ de l’Ajuntament d’Olesa ha organitzat aquest mes de juny un seguit d’activitats de commemoració del Dia de l’Alliberament LGTBIQ+ amb l’objectiu de reivindicar els drets, la dignitat i la visibilitat de les persones lesbianes, gais, bisexuals, transsexuals, intersexuals, queer i altres orientacions sexuals o identitats de gènere. 

Les activitats combinen reivindicació política i propostes culturals, com ara tallers i clubs de lectura. L'objectiu principal és fomentar la visibilitat del col·lectiu i crear espais segurs per a tota la ciutadania davant l'augment dels discursos d'odi. La regidora de Gènere, Feminismes i LGTBIQ+, Emma Duran, ha destacat que la jornada continua sent “més necessària que mai davant l’augment dels discursos d’odi i les discriminacions contra el col·lectiu. Com a societat encara tenim molta feina a fer i molts drets a reivindicar, tant per consolidar els drets assolits com per avançar-ne de nous”, ha afirmat.
 

Audio file


L’acte institucional es farà el proper divendres 26 de juny a la plaça de Fèlix Figueres i Aragay. A les 19.30h es farà la lectura del manifest, a càrrec de la regidora de Gènere, Feminismes i LGTBIQ+ Emma Duran, i les entitats "Estima’t Lliure" i "Atzur Montserratí". També es farà l’estesa de banderes LGTBI+ amb el lema “Olesa està orgullosa”.

Posteriorment hi haurà un tastet de poesia dissident a càrrec de Revers Teatre, i l’actuació musical “Descorda’t amb orgull”, a càrrec de Descordades, el grup de corda de l’Escola Municipal de Música d’Olesa. 

També s’hi instal·laran espais creatius perquè la ciutadania pugui expressar què representa per a ella el 28J. Hi haurà un punt lila irisat, la creació d’un fanzine conta la LGTBIQ-fòbia i un pintacares LGTBIQ+, a càrrec de Caléndula Maquillaje. La regidora Emma Duran remarca la voluntat que les activitats arribin a tots els públics i posa en valor la implicació d’entitats, col·lectius culturals i veïns i veïnes: “hem organitzat activitats variades perquè des del Departament intentem generar un espai per tothom, per a totes les edats i tots els gustos, que tothom trobi un espai on participar i reivindicar una efemèride com la del 28J”. 
 

Audio file


Durant aquest mes de juny el  Departament de Gènere, Feminismes i LGTBIQ+, ha organitzat diferents activitats en col·laboració amb entitats, com un club de lectura, l’hora del conte o un taller de dansa de voguing. Continuarà al juliol amb activitats a la piscina municipal d’estiu on hi serà el SAI i un taller de polseres LGTBIQ+, dijous dia 2 de juliol.  

Des del Consistori es vol destacar la importància de continuar lluitant per visibilitzar i erradicar les violències LGTBIQ-fòbiques a través de les polítiques públiques municipals i posar l’accent en la memòria històrica d’aquest col·lectiu. 

Les activitats per commemorar el 28J les decideix la comissió formada pel departament i les entitats LGTBIQ+ del municipi. A més, l’Ajuntament d’Olesa forma part de la Xarxa de Municipis LGTBIQ+,  un organisme que té per objectiu fomentar que els pobles i les ciutats adherides respectin la diversitat sexual, defensin la igualtat com a garantia d’expressió de la diversitat, i lluitin contra l’homofòbia, la lesbofòbia i la transfòbia, entre d’altres. 

El 28 de juny es commemora la revolta d’Stonewall, una sèrie de disturbis ocorreguts el juny de 1969 al Stonewall Inn de Nova York i que va desencadenar protestes i va marcar l'inici del moviment modern pels drets LGTBIQ+. Les manifestacions van continuar durant diversos dies i van donar lloc a la celebració anual de l'Orgull LGTBIQ+ a tot el món.
 

Últimes notícies

Image
Foto_acte institucional 28J 2025

Acte institucional de commemoració del 28J a la plaça de Félix Figueras i Aragay el 2025

Image
Foto_ple juny 2026

Minut de silenci en record a un familiar de la regidora del PP mort recentment

Image
Foto_promoció habitatge Salas

Promoció d'habitatges amb proteció oficial de lloguer

Image
Imatge_Festa Major 2026

Imatge del cartell de la Festa Major 2026

Image
Foto_reunió de la Junta Local de Seguretat 2026

Reunió de la Junta Local de Seguretat