Olesa de Montserrat commemora un any més amb èxit el Dia Escolar de la No-violència i la Pau

El Departament de Solidaritat i Cooperació ha preparat un matí ple d’activitats enfocades a educar en valors com la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. Durant tot el matí de diumenge, desenes de nens i nenes amb les seves famílies han pogut gaudir a la plaça de la Sardana de diversos jocs gegants i de tallers.

Image
Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Un any més, Olesa de Montserrat ha commemorat aquest diumenge el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau. Per fer-ho, el Departament de Solidaritat i Cooperació ha preparat un matí ple d’activitats enfocades a educar en valors com la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau. Així, durant tot el matí de diumenge, desenes de nens i nenes amb les seves famílies han pogut gaudir a la plaça de la Sardana de diversos jocs gegants i de tallers.

 

Portar al carrer la cultura de la pau, treballant-la des d’una vessant lúdica i amb activitats dirigides a infants de totes les edats i les seves famílies. Amb aquest objectiu, el Departament de Solidaritat i Cooperació s’ha sumat un any més a la commemoració del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau, fundat el 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal i que duu per lema: “Amor universal, No-violència i Pau. L'Amor universal és millor que l'egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra.”

 

Des de dos quarts d’onze i fins dos quarts de dues, molts nens i nenes acompanyats dels seus pares i mares s'han acostat fins una plaça de la Sardana ben plena de jocs gegants de fusta ideats per la companyia de joc Quiràlia. Amb aquesta acció, s’ha volgut posar en valor el joc com a dret fonamental i eina educativa, tal com ha explicat Núria Jané, tècnica de solidaritat i cooperació de l’Ajuntament d’Olesa.

 

Una altra de les activitats que s'han dut a terme aquest diumenge al matí ha estat el taller titulat Un món de pau, a càrrec de l’associació cultural Territori, Educació i Lleure, una entitat sense ànim de lucre constituïda per donar respostes educatives. Tal com ha explicat Marc Perrier, responsable de dinamitzar el taller de l’Associació Tell, "a través del joc es pot conduir els nens i les nenes cap a la reflexió sobre conflictes que, en molts casos, no apareixen ni tan sols als telenotícies".

 

A banda d’organitzar aquestes activitats, l’Ajuntament d’Olesa també ha enviat als centres d'ensenyament olesans una guia didàctica de la Fundació per la Pau (Fundipau) per tal que cada centre escolar esculli de quina manera vol commemorar aquest dia. D’altra banda, el proper mes de febrer arrencarà també als centres una nova edició de l’activitat impulsada per l’Ajuntament Conviure a la mediterrània, a càrrec d’Irènia jocs de Pau, que també inclou activitats d’educació per a la pau, el desenvolupament i la interculturalitat.

 


 

 

Últimes notícies

Image
Cartell de la campanya d'inscripció als cursos de català de 2026

Cartell de la campanya d'inscripció als cursos de català de 2026.

Image
Cartell de L'alcalde als barris amb les dates de la temporada 2026-2027

Cartell de L'alcalde als barris amb les dates de la temporada 2026-2027.

Image
Fotografia de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Jocs a la vora del llac municipal com a part de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Image
Cartell de la campanya Olesa, fem salut! de l'any 2026

Cartell del programa Olesa, fem salut! de l'any 2026

Image
Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Image
Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat