L'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Olesa va atendre més de 17.600 consultes durant el 2024

A part de l’atenció telemàtica les 24 h/dia durant els 365 dies de l’any, l’Oficina també es trasllada als barris per facilitar els tràmits a la ciutadania sense haver de desplaçar-se a l’Ajuntament. 

Image
Cartell_oacalsbarris_07022025

Cartell de la segona edició de l'OAC als Barris.

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) és la porta d’accés del ciutadà a l’Ajuntament d’Olesa. El servei dona atenció i resposta a consultes, peticions i tràmits de la ciutadania, ja sigui de manera presencial i telemàtica. 

Durant el 2024, l’Oficina va atendre un total de 17.685 persones i 28.437 trucades, va fer 20.726 registres telemàtics i 7.440 registres presencials.

El responsable tècnic del departament, Andreu Llusà, explica que “l’any passat la mitjana d’atencions va ser de 70-75 persones al dia. Les peticions telemàtiques representen el 75% i les presencials el 25%. Amb l’entrada en funcionament de l’administració electrònica pensàvem que disminuirien les consultes presencials, però a Olesa encara hi ha un bon nombre de persones que fan la consulta presencial”. 

Audio file

Pel que a fa les trucades, es va atendre una mitjana de 100 trucades diàries. “El telèfon de l’Ajuntament està operatiu 12 hores de manera continuada, des de les 8 del matí fins a les 8 de la tarda. Sobretot atenem consultes i notificacions d’incidències que passen a la via pública” apunta el responsable de l’OAC.

Audio file

Per tipologies, els tràmits més habituals són validacions de certificats digitals idCAT (1.755), alta de padró (1.390), sol·licituds de volants i certificats de padró (1.135), altes de serveis municipals com d’esports (708), llicències d’obres d’urbanisme (445), o canvis de domicili al padró (352). 

Des de l’Oficina es recomana demanar cita prèvia, especialment per a la gestió dels següents tràmits:

  • Presentació d'instàncies i documentació en paper al registre general de l'Ajuntament o registre per Finestreta Única a una altra administració ( local, autonòmica o estatal )
  • Emissió / revocació de certificat digital Id-cat
  • Tràmits relacionats amb el Padró d'Habitants
  • Cens animals de companyia
  • Llicències obres i activitats
  • Inscripció activitats esportives
  • Abonaments piscina estiu. 

Al 2024, es va fer 12.000 atencions amb cita prèvia i 4.600 sense cita prèvia. La regidora d’Atenció Ciutadana, Anna Valero, explica que  “no és obligatori demanar cita prèvia però sí recomanable per una qüestió d’eficàcia i eficiència. Tenint cita prèvia es pot donar una millor atenció al ciutadà i s’eviten cues a les hores punta”.

Audio file

Des del gener de 2024 el servei també es trasllada als locals d’associacions de veïns per a que la ciutadania pugui fer els tràmits sense necessitat de desplaçar-se a l’Ajuntament. L’OAC als barris es fa cada  15 dies a un barri diferent, en horari de 9 a 13 h. Per aquest servei no cal cita prèvia ni tampoc pertànyer al barri on es fa l’atenció. 

A part de l’atenció presencial i telefònica, l'OAC permet fer tràmits en línia a través de la pàgina web municipal. El 99% dels tràmits es poden realitzar des de la Seu Electrònica. 

Per consultar la informació dels tràmits i serveis de l'Ajuntament, descarregar formularis, i presentar les sol·licituds i documents consulteu l’apartat de tràmits, les 24 h/dia durant els 365 dies de l'any.

Es pot contactar amb l'Oficina d'Atenció Ciutadana a través del correu electrònic  oac@olesademontserrat.cat, del telèfon.  93 778 00 50 (de dilluns a divendres de 8 a 20 h) o telemàticament. 

 

Últimes notícies

Image
Camió de recollida porta a porta comercial

Camió de recollida porta a porta comercial

Image
Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Image
Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Image
Fotografia de l'interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Image
Reunió de l'alcalde i regidor TIC amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat.

Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa