10/03/22

L’OAC amplia el seu horari d’atenció presencial a partir de dilluns

L’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) obrirà totes les tardes de dilluns a dijous a partir del proper 14 de març, incloent dos dies més a la setmana d’atenció amb cita prèvia a la tarda.

Image
Panoràmica interior de Departament de l'OAC

Vista la bona acollida del funcionament de la cita prèvia presencial, a partir del proper dilluns, 14 de març, l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat ampliarà el seu horari, incloent dos dies més a la setmana d’atenció a la tarda. El nou horari de l’OAC serà, de dilluns a divendres, de 08.30 h a 14.00 h, i de dilluns a dijous, de 16.00 h a 19.00 h, del 15 de setembre fins al 30 de juny; i, de dilluns a divendres, de 08.30 h a 14.30 h, de l'1 de juliol fins al 14 de setembre.

Segons Andreu Llusà, tècnic cap del Departament de l’OAC, l’ampliació d’horari permet una millora en el servei a la ciutadania en una franja horària que compta amb molta demanda: “Moltes persones no poden venir al matí pel seu horari laboral o per circumstàncies familiars i els hi va millor venir a la tarda”. Llusà també ha destacat que la decisió ha vingut recolzada per la bona acollida que ha tingut la posada en marxa, al febrer de 2020, de la cita prèvia presencial, actualment imprescindible per a realitzar tots els tràmits: “Agilitza el temps d’espera, evita les cues i permet una millor atenció personalitzada”.

Tanmateix, l’únic tràmit que no requereix de cita prèvia és la sol·licitud del certificat/volant del padró. Des de principis d’any, l’OAC ha habilitat un servei de “cua ràpida” només als matins per realitzar aquest tràmit, un dels més ràpids i habituals de l’oficina.

D’altra banda, L’OAC ha anat augmentant el suport per poder fer tràmits de manera telemàtica, un servei que funciona les 24 hores del dia i que evita desplaçaments innecessaris per a la ciutadania. A través del web de l’Ajuntament, es poden fer tots els tràmits municipals, des d’un certificat d’empadronament fins una llicència d’obres, passant per la sol·licitud d’altes i baixes de l’Escola Esportiva.

Com demanar cita prèvia a través del web municipal

  • Clicar al banner CITA PRÈVIA OAC.   
  • Escollir el tipus de tràmit que es vol fer.
  • Escollir dia i hora
  • Omplir les dades personals i autoritzar si es vol rebre avís recordatori de la cita al meu correu electrònic
  • Un cop validada la sol·licitud es rebrà al correu electrònic indicat un codi QR amb la confirmació de la cita, dia i hora. Aquest codi QR s’haurà de validar al gestor de torn de l’OAC el dia de la cita.

És important ser puntual. En cas que no es pugui assistir a la cita concertada, es podrà anul·lar la cita també a través del banner “Cita prèvia OAC”.

Tràmits per als quals es pot demanar cita prèvia

Quant als tràmits per als quals es pot demanar cita prèvia són tots els que actualment ofereix l’OAC:

  • Abonament piscina
  • Cens animals de companyia: alta/baixa cens, llicència d’animals potencialment perillosos.
  • Certificat digital idCAT: Validació/revocació certificat digital
  • Comunicació crema/foc
  • Obres i activitats: alta, llicències d’obres i ocupacions de via pública per obres
  • Ocupacions de via pública (mudances, interrupcions totals o parcials): liquidació de taxes
  • Padró d’habitants: alta, canvi de domicili, empadronament d’un nadó, volant/certificat del padró i altres tràmits relacionats.
  • Finestreta única: registre d’entrada de documents i registre per a d’altres administracions.
  • Tràmits Esports: sol·licituds d’altes i baixes de l’Escola Esportiva.

El servei telefònic de l’OAC (T. 93 778 00 50) funciona de 8 a 20 h ininterrompudament, mentre que el telemàtic funciona les 24 hores del dia.