Noves millores al servei de bus Manresa-Olesa-Barcelona a partir del 12 gener
Els canvis coincideixen amb l’inici del nou contracte de concessió del servei i suposen un augment de les freqüències de pas, la renovació de la flota i informació en temps real per a les persones usuàries.
Imatge institucional de l'acte de presentació del nou servei de bus Manresa-Olesa-Barcelona / Foto: Ajuntament de Manresa
El servei de bus que connecta Manresa-Olesa-Barcelona estrenarà, a partir del 12 de gener, un conjunt de millores en freqüències, flota i informació a les persones usuàries. El nou contracte estableix garanties de qualitat i mecanismes de control que han de donar resposta a les demandes expressades reiteradament per la ciutadania i garantir una mobilitat pública de qualitat.
Les millores es van presentar aquest dilluns, 22 de desembre, al passeig del Riu a Manresa, en un acte institucional encapçalat per la directora general de Transport i Mobilitat de la Generalitat, Susi López, i pel delegat dels Serveis Territorials de Territori a les comarques centrals, Eduard Banqueri. L’acte va comptar amb la participació del regidor de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa i 1r tinent d’alcalde, Jordi Parent, que ha posat en valor “l’inici d’un nou model de servei que dona resposta a una reivindicació històrica del municipi i que ha de garantir un transport públic més fiable, digne i de qualitat per a la ciutadania d’Olesa”.
A la presentació també hi van assistir el regidor de Mobilitat de Manresa, Carles Garcia, així com el director general de Monbus a Catalunya, Xavier Cañadas. Durant l’acte, els assistents van poder conèixer de prop un dels nous autobusos híbrids que s’incorporaran al servei, una flota renovada de 24 vehicles que ha de contribuir a millorar el confort, la informació i la sostenibilitat del transport interurbà.
Parent ha remarcat que una de les millores més rellevants és precisament l’entrada en vigor d’un nou contracte, que substitueix l’anterior, vigent des de fa dècades i sense mecanismes de control efectius. “El contracte anterior no contemplava penalitzacions i això feia que no hi hagués garanties reals del servei”, ha assenyalat el regidor de Mobilitat. El nou acord, en canvi, incorpora clàusules que obliguen l’empresa concessionària a complir uns estàndards de qualitat, amb sancions en cas d’incompliment.
Entre les novetats més destacades, hi ha la implantació d’un sistema de localització en temps real dels autobusos. A partir del mateix 12 de gener, entrarà en funcionament una aplicació mòbil que permetrà a les persones usuàries consultar on es troba el bus, quant falta perquè arribi a la parada o si hi ha incidències que afectin el servei.
El nou servei també comporta un augment del 46% de les freqüències de pas, especialment en hores punta. Segons el regidor, això permetrà “reduir la saturació dels autobusos i evitar situacions habituals fins ara, com viatjar dret o assegut a terra”.
Pel que fa als vehicles, la línia estrenarà una flota de 24 autobusos híbrids i actualitzats. “Aquests autobusos incorporaran més comoditats, com pantalles informatives amb les properes parades i els temps estimats de trajecte”, ha destacat Parent.
Una altra novetat és la incorporació d’un servei nocturn els caps de setmana, amb autobusos que connectaran Barcelona amb Olesa durant tota la nit de divendres i dissabte, amb una freqüència aproximada de cada dues hores.
“Olesa es mereix un transport públic de primera”, ha manifestat Parent, que ha avançat que des de la Regidoria de Mobilitat de l’Ajuntament d’Olesa es farà un seguiment constant del funcionament del nou servei per assegurar que les millores anunciades es compleixin.