Nou pas per fer realitat el projecte d’ampliació de la Biblioteca Santa Oliva d’Olesa

En les properes setmanes, es farà una sessió informativa oberta a la ciutadania per explicar la fase constructiva del projecte. L’ampliació d’aquest equipament tant important pel municipi es farà realitat durant el proper mandat.

Image
Biblioteca Santa Oliva

L’alcalde d’Olesa de Montserrat, Miquel Riera, ha explicat que, després de la presentació de l’avantprojecte d’ampliació de la Biblioteca Santa Oliva, “ara ja ens trobem a la fase de projecte constructiu”. En les properes setmanes, s’organitzarà una sessió informativa per donar a conèixer a la ciutadania la fase constructiva d’un dels projectes d’obra més importants del proper mandat.

Riera ha puntualitzat que durant la fase de redacció del projecte constructiu s’hi han realitzat alguns canvis per adaptar-lo a la realitat, tot i que s’ha mantingut l’essència de la proposta guanyadora del concurs. Per aquest motiu, es farà una presentació pública a la ciutadania en els propers mesos amb l’objectiu d’explicar com serà la fase constructiva. L’alcalde ha destacat que es tracta d’un projecte molt destacat per l’impacte que representarà al municipi i pel volum de recursos que s’hi destinaran. En aquest sentit, ha recordat que l'ampliació es farà durant el proper mandat i que es necessitarà finançament de les administracions supramunicipals, una petició que ja s’ha fet des de l'Ajuntament.

L'alcalde ha recordat que el camí per fer realitat l'ampliació de la biblioteca es va iniciar el 2015, arran un estudi que posava de manifest que l'equipament havia quedat petit, tant pel nombre d’usuaris que atén diàriament, com per les dimensions que n'hauria de tenir per un municipi de prop de 25.000 habitants. La biblioteca es va projectar als anys 90, segons els estàndards bibliotecaris del moment i les previsions de creixement del municipi, aleshores de 15.000 habitants. Transcorreguts més de 20 anys des de la seva creació, era necessària una ampliació i actualització de l’equipament per tal d’oferir un servei adequat a les necessitats de la ciutadania i adaptat a l’actual model de servei bibliotecari. 

Amb aquest objectiu, l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat va iniciar amb la Diputació un seguit de reunions per resoldre com abordar aquesta idea i el 2016 es va començar a treballar en un procés participatiu amb l’equip de la biblioteca i també de les persones usuàries que va derivar en la redacció d’un Pla de funcionalitats, document clau per definir com havia de ser la futura biblioteca.

Un cop feta la convocatòria pública del concurs de projectes, un jurat d'experts va escollir unànimement la proposta guanyadora. El projecte d’ampliació respon al concepte de biblioteca del segle XXI, de tot un conjunt de noves funcionalitats i activitats que es desenvolupen i que, amb la nova ampliació, s’aconsegueix tot l’espai necessari.

L’alcalde d’Olesa de Montserrat ha explicat que aquest és un dels projectes que es deixen encarrilats per al següent mandat a fi de poder presentar propostes ja treballades quan s’anunciïn noves subvencions: “sabem quins són els projectes que s’han de tirar endavant, el problema normalment és que no tenim finançament o capacitat per fer-ho tot”.

Últimes notícies

Image
Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Image
Fotografia de l'interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Image
Reunió de l'alcalde i regidor TIC amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat.

Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Image
Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Image
Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Ple municipal del 27 de novembre de 2025