26/01/22

Més del 75% de les incidències comunicades a l’Ajuntament d’Olesa a través del servei Línia Verda han estat solucionades

Més del 75% de les incidències comunicades a l’Ajuntament d’Olesa el 2021 a través del servei Línia Verda han estat solucionades. Les principals fan referència a enllumenat, neteja viària, voreres i calçades, i parcs i jardins. Gràcies a aquest servei, la ciutadania té un canal directe per comunicar qualsevol incidència a la via pública i fer consultes mediambientals

Image
Cartell informatiu amb un mòbil amb el teclat semblant a l'APP de la linia Verda

Durant el 2021 l’Ajuntament d’Olesa ha rebut més de 4.088 incidències en la via pública comunicades per la ciutadania a través de l’aplicació per a mòbil Línia Verda, el doble que l’any anterior que van ser 2.011 incidències.  D’aquestes, més d’un 75% ja han estat solucionades. Les principals fan referència a aspectes d’enllumenat (635), seguit de neteja viària (481), voreres i calçades (402) i parcs i jardins (393).

El cap de Servei de Manteniment de la Ciutat, Miquel Carreño, ha explicat que la major part de les incidències rebudes han estat en enllumenat públic degut a que “es va fer la nova instal·lació de llumeneres de tecnologia LED i es van donar moltes incidències en la reposició dels capçals. L’empresa adjudicatària de la instal·lació ja ho ha estat repassant".

Per comunicar incidències de la via pública nomes cal descarregar-se aquesta aplicació gratuïta a través de Google Play o APP Store, en funció del  dispositiu mòbil i  seleccionar el tipus d’incidència. Per geolocalizació, l’aplicació s’encarrega de detectar de forma automàtica les coordenades exactes en les quals s’ubica la incidència. L’usuari també ho pot fer manualment si envia l’avís des d’un altre lloc. Quan l’Ajuntament rep la incidència, s’inicien els tràmits per donar-li solució. “Les incidències les reporta directament la ciutadania juntament amb una foto i la localització de manera que queden georeferenciades en un mapa i permet veure les zones del municipi on es reporten més incidències, bé perquè els veïns i veïnes són més actius en notificar-les, o bé perquè la zona necessita de més actuacions”, detalla el cap de Servei.

L’aplicació Línia Verda de l’Ajuntament d’Olesa es va posar en marxa al 2015 i des d’aleshores s’hi han anat introduït millores i noves categories i també canvis en la gestió municipal per millorar el temps de resposta a les incidències detectades per la ciutadania. 

Es poden notificar incidències en diferents categories com voreres i calçades, clavegueram, enllumenat, escombraries, neteja,  mobiliari urbà, parcs i jardins, recollida de mobles, vehicles abandonats,  o medi natural, entre d’altres. L’usuari també pot plantejar dubtes de caire mediambiental. Al servei també es pot accedir a través del portal web www.liniaverdaolesademontserrat.cat.

Obres de manteniment i millora

Pel que fa a les obres de manteniment i millora previstes per aquest 2022, l’Ajuntament d’Olesa continuarà amb les actuacions als diferents barris del municipi en coordinació amb les respectives associacions de veïns. “ L’any 2020 i 2021 van ser anys d’impass degut a la pandèmia de la Covid-19, i aquest any preveiem recuperar la normalitat i poder continuar amb les obres de millora als barris" ha explicat Carreño, qui afegeix que " ja hem començat pel barri de Poble Sec i és previst continuar per Sant Bernat, L’Eixample-La Central, Les Planes, Ribes Blaves, Can Llumbreres, Casc Antic, Collet de Sant Joan, Oasis i finalment, al desembre, el barri dels Closos”.

El departament de Gestió de l’Espai Públic i Equipaments també està fent els treballs de la campanya de poda dels 2.100 arbres del municipi, que és previst enllestir al mes de març; les obres de millora de pous de registre del clavegueram al barri de Les Planes i de Sant Bernat;  i l’arranjament de voreres a la zona de l’Eixample, Collet de Sant Joan i Les Planes, entre d'altres.