El departament de Medi Ambient millora l’entorn del camí del riu, a la zona de Vilapou, amb la plantació d’una trentena d’arbres de ribera

L’objectiu de l’actuació és fomentar el bosc de ribera propi de la zona i aturar la propagació de la canya americana, que és una espècie invasora i que pel seu creixement ràpid i exponencial posa en perill la ribera típica de la llera del Llobregat.

Image
Plantació d'arbres de ribera a prop del camí del riu

El departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Olesa ha plantat una trentena d’arbres de ribera al camí del riu, concretament a la zona que es va ampliar després de fer el cobriment del darrer tram del canal d’aigua que hi  havia en desús a l’alçada de Vilapou. L’objectiu és fomentar el bosc de ribera propi de la zona i aturar la propagació de la canya americana.

Després de la cobertura del darrer tram d’aquest canal, el departament de Medi Ambient ha fet una plantació amb arbres propis de ribera. Marc Vinyals, vigilant de Medi Ambient, ha destacat que aquesta actuació “suposa la culminació de la recuperació d’aquest espai i la seva integració al camí del riu”.

A més, plantant arbres de ribera es vol evitar la invasió de la canya americana, que és una espècie invasora i que pel seu creixement ràpid i exponencial posa en perill la ribera típica de la llera del Llobregat.  A més, el bosc de ribera protegeix millor els marges del riu davant de grans temporals i riuades, filtra els contaminants de l’aigua i és refugi per moltes espècies i una reserva de biodiversitat. De moment s’hi han plantat 17 àlbers i 14 salzes blancs i s’està valorant aportar més densitat a aquest tram amb altres arbres de la zona de l’Areny del Molí que caldria trasplantar. Segons ha detallat Vinyals, els nous arbres “seran regats els propers mesos per l’ADF per tal de maximitzar la seva supervivència”.

El departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Olesa programa tres desbrossaments a l’any al camí del riu per controlar la crescuda de la canya americana en diferents punts. Normalment, aquestes actuacions es programen a l’abril, el juny i entre els mesos d’octubre i novembre.

Millora de la senyalització

A banda d’aquesta actuació de plantat d’arbres a la zona del canal de Vilapou reomplerta l’any passat amb terres, el departament de Medi Ambient de l’Ajuntament d’Olesa té en projecte millorar aquest espai del camí del riu amb senyalització, alhora que col·locar tanques per controlar l’accés de vehicles i prioritzar el seu ús per a vianants.

A més, des dels Serveis Tècnics de l’Ajuntament s’està treballant perquè, en breu, es pugui començar a construir un pont per connectar la zona de Vilapou i l’Areny del Molí i que va desaparèixer després del temporal Glòria, l’any passat. Aleshores, l’Ajuntament va habilitar un pas alternatiu que es mantindrà vigent fins que no es facin les obres per restablir aquest pas a través d’un pont.

Últimes notícies

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026

Image
Foto_brossa deixada fora dels contenidors

Imatge d'una bateria de contenidors amb brossa deixada al terra

Image
Foto_Dia Mundial Fibromiàlgia i Fatiga Crònica Olesa_2026

L'Ajuntament d'Olesa se suma un any més a la commemoració del Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica

Image
Cartell de la Festa Major 2026 d'Olesa

Cartell de la Festa Major d'Olesa 2026

Image
Foto_alumnat participant a l'acció Quinze minuts lectors

Alumnat participant a l'acció "Quinze minuts lectors"

Image
Foto_Reunió de l'Ajuntament amb l'AVV La Rambla-Eixample

L'alcalde, Marc Serradó, i el primer tinent d'alcalde, Jordi Parent, fan reunions periòdiques amb el president de l'AVV de La Rambla-Eixample, Antoni Piris.