L´Ajuntament s´adhereix a dues associacions : El Pacte Industrial de la Regió Metropolitna de Barcelona i l´Innobaix x

En el ple d'ahir també s'aprovava l'adhesió a dues associacions: el Pacte Industrial de la Regió Metropolitana de Barcelona i, d'altra banda, l'InnoBaix.

 

El primer, el Pacte Industrial, és un ens que existeix des de fa més d'una dècada i té com a objectiu incrementar el pes del sector industrial dins l'àmbit metropolità. Per aconseguir-ho es promouen actuacions per millorar la competitivitat de les empreses, per ajudar a crear-ne de noves i, de retruc, nous llocs de feina. D'aquest Pacte Insdustrial en formen part tant administracions locals, com Consells Comarcals, patronals, empreses, sindicats i altres organismes. Olesa s'afegirà ara a totes elles en un moment de crisi econòmica en el que, segons explicava al ple la regidora d'Hisenda, Sílvia Holgado, és important tenir a l'abast les eines necessàries per competir i poder participar del debat que es generi a la província sobre com superar la conjuntura actual.

 

En certa manera relacionat, ahir també es proposava i s'aprovava que l'Ajuntament d'Olesa formi part i sigui actiu en la fundació de l'associació InnoBaix: l'Agència d'Innovació Industrial i Coneixement del Baix Llobregat. Es tracta d'una proposta del Consell Comarcal del Baix Llobregat que pretén reunir administracions locals, empreses, sindicats i altres agents per tal d'impulsar el desenvolupament de la innovació a la nostra comarca. Es preveu que l'InnoBaix es formalitzi a partir del mes de setembre.

 

Encara s'aprovava, però en aquest cas només amb els vots favorables de l'equip de govern, una proposta amb la que segons explicava la regidora de Règim Intern, Mercè Jou, es faculta a l'Alcalde d'Olesa per poder fer canvis en les partides del pressupost municipal en relació amb les gratificacions i pagues de productivitat dels treballadors de l'Ajuntament. D'aquesta manera, va especificar Jou, no s'haurà d'aprovar per ple la proposta cada cop que l'equip de govern vegi necessària alguna variació d'aquest tipus.

 

La regidora del Bloc Olesà, Pilar Puimedon, es va mostrar especialment contrària a donar aquest vot de confiança a l'Alcalde d'Olesa i l'equip de govern, al·legant els retards en el pagament d'algunes liquidacions als empleats municipals. De tota manera, la majoria al ple de l'equip de govern va fer que s'aprovés la proposta. En aquest punt, Bloc Olesà i POI van votar en contra i la regidora d'ERC s'hi va abstenir.

 

(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM) - Apunta't al podcast de la ràdio: www.olesaradio.tk

 

Prohibida la reproducció total o parcial d'aquesta informació sense citar la font.

Últimes notícies

Image
Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Imatge d'una de les sortides amb la cadira Joëlette

Image
Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Parcel·la municipal on s'ubicarà el camp de futbol de La Flora.

Image
Fotografia de l'interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Image
Reunió de l'alcalde i regidor TIC amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat.

Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Image
Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera