L’Ajuntament d’Olesa presenta el projecte d’ampliació de la Biblioteca Santa Oliva a la ciutadania

Els detalls del projecte constructiu s’explicaran en un acte obert a la ciutadania demà dimecres, a les 19 h, a l’Auditori de la Casa de Cultura.

Image
Acte informatiu del projecte d'ampliació de la biblioteca.

L’Ajuntament d’Olesa presenta el projecte constructiu de l’ampliació de la Biblioteca Santa Oliva, un dels destacats per l’impacte que representarà al municipi i pel volum de recursos que s’hi destinaran,  al voltant de 3,9 milions d’euros.

Els detalls d’aquest projecte es presentaran a una sessió informativa oberta a la ciutadania que es farà demà dimecres, a les 19 h a l’Auditori de la Casa de Cultura. L’acte comptarà amb les intervencions de l’Alcalde d'Olesa, Miquel Riera; la representant del Servei d’Equipament i Espai Públic de la Diputació de Barcelona, Marta Vilada; i la Codirectora del projecte de Coll-Leclerc Arquitectos, Judith Leclerc.

Per aquest projecte, l’Ajuntament acaba de rebre una subvenció dels fons europeus per a equipaments culturals per un valor de 1.860.000 euros. Ja es coneixia el projecte executiu i ara, amb l’adjudicació d’aquest import, l’Ajuntament pot iniciar la licitació de les obres. Aquesta subvenció va lligada al compliment de terminis i la previsió és adjudicar l’obra entre finals d’aquest any o principis del 2024.

Un projecte de llarg recorregut

El projecte d’ampliació de la biblioteca es va iniciar el 2015, arran un estudi que posava de manifest que l'equipament havia quedat petit, tant pel nombre d’usuaris que atén diàriament, com per les dimensions que n'hauria de tenir per un municipi de prop de 25.000 habitants. La biblioteca es va projectar als anys 90, segons els estàndards bibliotecaris del moment i les previsions de creixement del municipi, aleshores de 15.000 habitants. Després de més de 20 anys ja havia quedat obsolet.

Per aquest motiu, l'Ajuntament d'Olesa va iniciar un seguit de reunions amb la Diputació de Barcelona, de qui depèn la Xarxa de Biblioteques Municipals, i el 2016 es va fer un procés participatiu que va derivar en la redacció d’un Pla de funcionalitats, document clau per definir com havia de ser la futura biblioteca. Un cop feta la convocatòria pública del concurs de projectes, un jurat d'experts va escollir unànimement la proposta guanyadora.

Últimes notícies

Image
Fotografia de l'interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Interior de L'Escorxador durant les obres de remodelació

Image
Reunió de l'alcalde i regidor TIC amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat.

Reunió de l'alcalde, Marc Serradó, i el regidor d'Innovació i Qualitat, Santi Gallardo, amb el secretari de Telecomunicacions de la Generalitat, Albert Tort.

Image
La Passió d'Olesa presenta el cartell de la temprada 2026, obra d’Assumpció Mateu

Foto de l'obra “Ressons de la creu”, de l’artista Assumpció Mateu

Image
Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Visita consellera Sílvia Paneque a la promoció de 33 habitatges que l'Incasòl fa a Olesa

Image
Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Visita a les excavacions de la fossa del cementiri vell d'Abrera

Image
Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Ple municipal del 27 de novembre de 2025

Image
L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.

L'alcalde d'Olesa, Marc Serradó, durant la simulació del Parlament Europeu amb alumnat de Batxillerat.