L'Ajuntament d'Olesa commemora el Dia Mundial de l’Obesitat

Amb motiu d’aquesta commemoració, que se celebra el 4 de març, l’Ajuntament ha organitzat una activitat per conscienciar de la importància de la bona alimentació.

Image
Participants al Voltem Olesa, amb motiu del Dia Mundial de l'Obesitat

En el marc de les caminades del programa "Olesa, fem salut!" que fa habitualment el Departament de Salut Pública de l’Ajuntament d’Olesa, avui s’ha organitzat una volta urbana de l’Areny del Molí i al Parc de l'Estatut que ha promogut hàbits d’alimentació saludable, amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de l'Obesitat (4 de març).

A la sortida hi ha participat Marta Planas, dietista i nutricionista del CAP Olesa, i Georgia Sampietro, infermera referent Pla d’Activitat Física, Esport i Salut (PAFES), que han donat a les persones participants pautes d’hàbits alimentaris. També s’ha repartit fruita entre els assistents.

La jornada de l'obesitat està promoguda per la Federació Mundial de l’Obesitat i pretén conscienciar la població dels efectes perjudicials que el sobrepès i l’obesitat produeixen en la salut de les persones, així com difondre recomanacions per prevenir-los.

L’obesitat és un problema de salut pública, tant pel nombre de població afectada com per la seva relació amb l’aparició o agreujament d’altres problemes de salut crònics: incrementa el risc de malalties cardiovasculars, de diabetis tipus 2, de determinats tipus de càncer, d'hipertensió arterial, d'artrosi, de gota…, i tot plegat ocasiona una disminució tant de la qualitat com de l’esperança vida de les persones afectades.

En la població infantil i juvenil aquest fet és més preocupant si es tenen en compte els seus efectes en la salut actual de l’infant o jove i la constatació que l’obesitat infantil és un predictor important de l’obesitat en la vida adulta.

Rutes pels entorns nautrals i urbans

Olesa, fem salut! i Voltem Olesa han establert un espai de coordinació de diversos departaments de l’Ajuntament d’Olesa (Salut Pública, Igualtat, Medi Ambient, Urbanisme i Via Pública, Esports, Educació i Benestar Social), així com del Centre d’Atenció Primària i d’altres entitats municipals, per a la creació de rutes saludables que promoguin l’ús de l’espai públic, la pràctica d’hàbits saludables i accessibles, en l’entorn urbà i natural.

Aquests són uns projectes que van sorgir a partir del programa "Fem Salut, Olesa", que convida a fer rutes guiades pel nucli urbà i pel terme natural cada dimarts i dijous, respectivament. Amb aquesta idea es van crear diferents propostes de rutes naturals i urbanes per intentar també integrar la ruta quotidiana que segueix la ciutadania en diferents indrets del municipi. L'objectiu és que aquestes rutes les pugui fer tothom, és a dir, persones actives físicament, però també aquelles que tenen problemes de salut o de mobilitat i s'adapten a diferents necessitats i als col·lectius de la gent gran, infants i el jovent.

Totes aquestes activitats són gratuïtes, però les places són limitades i cal fer inscripció prèvia al portal vivetix.com.

Últimes notícies

Image
Fotografia de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Jocs a la vora del llac municipal com a part de les activitats de cloenda de l'estiu 2025

Image
Cartell de la campanya Olesa, fem salut! de l'any 2026

Cartell del programa Olesa, fem salut! de l'any 2026

Image
Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Fotografia de la sortida per veure els Perseids del 2025

Image
Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Escola Municipal de Música d'Olesa de Montserrat

Image
Comissaria dels Mossos d'Esquadra de Martorell

Comissaria dels Mossos d'Esquadra de Martorell/Aj. Martorell

Image
Tècnics experts realitzant un tractament per plagues de paneroles

Tècnics experts realitzant un tractament per plagues de paneroles