Jornades Europees de Patrimoni a Olesa de Montserrat (2)

L'objectiu d'aquesta cita anual és donar a conèixer el patrimoni natural, arquitectònic, històric i cultural del municipi. Enguany es proposen tres activitats: un taller de lectura de documents antics, la visita guiada a l'exposició "Sobrepassant els límits. 50 anys dels aiguats d'Olesa de Montserrat (1971-2021)" i la participació a la 6a edició de la Travessa de les ermites.

Image
Jornades Europees de Patrimoni a Olesa de Montserrat (2)

 

Les Jornades Europees de Patrimoni d'Olesa de Montserrat 2021 amb el títol 30 anys de descobertes es celebraran aquest cap de setmana amb l'objectiu de donar a conèixer a la població el patrimoni natural, arquitectònic, històric i cultural del municipi. El regidor de Cultura, Xavier Rota, ha destacat que la finalitat és "posar en valor el patrimoni dels olesans i de les olesanes i apropar-lo a la ciutadania". Enguany, s'han organitzat tres activitats gratuïtes però per les quals cal reservar entrades prèviament per garantir els aforaments a través del portal Vivetix.com. 

La primera activitat de les Jornades Europees de Patrimoni d'Olesa de Montserrat serà el dissabte 9 d'octubre a les 17.00 h a la Casa de Cultura amb un taller de lectura de documents antics organitzat per l'Arxiu municipal amb l'objectiu de donar a conèixer el gran volum documental que hi ha en custòdia així com eines pràctiques per poder entendre'ls. El mateix dissabte però a les 19.00 h i també a la Casa de Cultura, visita guiada de l’exposició Sobrepassant els límits. 50 anys dels aiguats d’Olesa de Montserrat  a càrrec de Joan Soler i Gironès, membre del Centre d’Estudis i Recerques Olesà.

I el diumenge, 6a edició de la Travessa de les tres ermites passant per monuments patrimonials com les ermites de Sant Jaume, Sant Pere Sacama i Sant Salvador de les Espases. Comença a les 07.30 h des de la plaça de Fèlix Figueras i Aragay. Durant la travessa hi haurà explicacions del patrimoni natural i cultural de tot l'entorn que, a més de passar per les tres ermites, també transcorrerà per Ribes Blaves, el pla del Fideuer, el balneari de la Puda, la Creu de Saba o la Creu de Beca. 

El regidor de Cultura ha convidat i animat la ciutadania a participar en les activitats organitzades dins les Jornades Europees de Patrimoni, sobretot per descobrir la gran riquesa que té Olesa de patrimoni cultural, natural, històric i arquitectònic. Sobretot, enguany ha animat a tothom a visitar el nou espai d'exposicions de Cal Puigjaner, l'antic celler que ha estat restaurat i que acull l'exposició-homenatge al pintor olesà Pep Montoya i que es pot visitar els caps de setmana fins el 30 de gener de 2022. 

Últimes notícies

Image
Foto_projecteTEU_281025

Alumnat, centres docents i empreses i serveis col·laboradors del Projecte TEU 2025-26

Image
Foto_reunioRambla_2710225

L'Ajuntament d'Olesa ha fet una nova reunió amb l'AVV La Rambla-Eixample

Image
Ple ordinari del mes d'octubre

Moment de la sessió ordinària d'octubre del Ple de l'Ajuntament d'Olesa de Montserrat.

Image
Foto_miquelets2025_211015

La Gran Batalla de la Festa dels Miquelets 2025 es va traslladar al Parc dels Estricadors

Image
Cartell_XXIJornadesMemòriaHistòrica

Cartell amb les activitats de les XXI Jornades de Memòria Històrica d'Olesa de Montserrat