El dilluns 5 de maig comencen les inscripcions per als casals d’estiu d’Olesa 2025

Les sol·licituds s’hauran de presentar directament a les entitats i escoles que organitzen les activitats, del 5 al 23 de maig.

Image
Foto_infants_300425

S'obre el període d'inscripció als casals d'estiu d'Olesa

Del 5 al 23 de maig restarà obert el període d’inscripció per als casals d'estiu d'Olesa. Enguany hi ha una àmplia oferta de propostes esportives i artístiques que organitzen entitats esportives, AFAs i escoles del municipi per al mes de juliol. Les sol·licituds s’hauran de presentar directament a cada centre educatiu o entitat que organitza l’activitat. 

L’oferta de casals per a infants i joves a Olesa està coordinada pel Departament d’Educació i Infància (a través de la Xarxa Socioeducativa  d’Infància i d’Adolescència-Pla Educatiu Entorn) i el d’Esports de l’Ajuntament d’Olesa. 

Les entitats que organitzen casals esportius són el Club Futbol Olesa, el Club Gimnàstica Olesa, el Nou Bàsquet Olesa (NBO), l’Associació Escolar Esportiva Daina-Isard (Aeedi), i el Club Futbol Sala conjuntament amb el Club d’Atletisme Olesa (CAO).

La tècnica d’Esports, Jeanne Badal, ha remarcat que “l’Ajuntament cedeix les instal·lacions esportives i equipaments educatius, però sense les escoles i entitats no es podria fer aquesta àmplia i variada oferta d’activitats que ajuda a la conciliació laboral de moltes famílies amb infants durant el mes de juliol”.

Audio file

A banda de les activitats esportives que ofereixen les entitats, també hi ha una variada oferta artística que organitzen les l'AFAs de les escoles Puigventós, Mare de Déu de Montserrat, Sant Bernat,  Josep Ferrà i Esteva, Creixen Povill, Escolàpies i l’Escola Municipal d’Arts i Oficis.

Cristina Bòria, tècnica de la Xarxa Socioeducativa d’Infància i  d’Adolescència-Pla Educatiu Entorn, ha destacat que “la proposta d’activitats per als infants del municipi és molt plural amb els casals que fan a les escoles, i també hi ha oferta per a adolescents i joves amb les activitats del programa Estiu Jove”.

Audio file

      

Com en els anteriors anys, el Departament de Serveis Socials de l'Ajuntament d'Olesa convoca una línia de subvencions per tal que tots els infants i joves d’entre 3 i 18 anys tinguin l'oportunitat de poder gaudir d'activitats de lleure durant l'estiu. Aquests ajuts econòmics estan adreçats a persones amb recursos insuficients per fer front a activitats extraescolars durant l'estiu, amb l'objectiu que ningú en quedi exclòs per motius econòmics o de caire social. 

A partir del dilluns 5 de maig es publicaran al web de l’Ajuntament els requisits i el tràmit per a poder sol·licitar la subvenció. Les famílies que necessitin suport telemàtic per demanar-la es poden adreçar al Departament de Benestar Social  (a l’edifici de Cal Mané, al Parc Municipal) demanant cita prèvia.

 

 

 

Últimes notícies

Image
Foto_mans de dones entrellaçades

L'Ajuntament d'Olesa ha programat diferents actes amb motiu del Dia d'Acció per la Salut de les Dones

Image
Foto_interior del Centre Cultural Cal Puigjaner

El Centre Cultural Cal Puigjaner acollirà totes les activitats del Dia Internacional dels Museus d'Olesa 2026

Image
Foto_brossa deixada fora dels contenidors

Imatge d'una bateria de contenidors amb brossa deixada al terra

Image
Foto_Dia Mundial Fibromiàlgia i Fatiga Crònica Olesa_2026

L'Ajuntament d'Olesa se suma un any més a la commemoració del Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica

Image
Cartell de la Festa Major 2026 d'Olesa

Cartell de la Festa Major d'Olesa 2026

Image
Foto_alumnat participant a l'acció Quinze minuts lectors

Alumnat participant a l'acció "Quinze minuts lectors"