La Generalitat suspèn demà les classes i demana evitar desplaçaments pel fort temporal de vent

A causa del fort vent, que superarà el 100km/hora, també se suspèn l'activitat esportiva i la sanitària no urgent. La decisió s’ha pres després que el Servei Meteorològic de Catalunya hagi activat una alerta de perill molt alt en més d’una vintena de comarques.

Image
Mapa de perill sobre l'episodi de fort vent

Mapa de perill sobre l'episodi de fort vent per dijous 12

El govern de la Generalitat ha suspès per demà dijous l’activitat lectiva a totes les escoles i universitats, l’activitat esportiva i la sanitària no urgent com a conseqüència del fort temporal de vent que afecta des d’aquesta passada matinada a tot el país. Es demana a la població que eviti desplaçaments innecessaris i l'aplicació del teletreball en tots aquells casos que sigui possible. El decret de la Generalitat també resolt suspendre l’activitat dels serveis socials bàsics i especialitzats i l’activitat en els espais naturals, parcs i jardins urbans.

La decisió arriba després que el Servei Meteorològic de Catalunya hagi activat una alerta de perill molt alt per dijous en més d'una vintena de comarques, entre elles el Baix Llobregat. S'esperen ratxes de vent superiors als 100 quilòmetres per hora que afectaran bona part del territori.

Aquest episodi afecta una vintena de comarques que tenen avís de perill molt alt: l'Alta Ribagorça, el Pallars Sobirà, la Cerdanya, el Ripollès, el Berguedà, la Garrotxa, el Lluçanès, Osona, el Bages, el Moianès, el Vallès Oriental i Occidental, la Selva, el Maresme, la Segarra, Alt i Baix Penedès, l'Anoia, Garraf, el Barcelonès i el Baix Llobregat.

Totes aquestes mesures, que s'afegiran a l'enviament d'un missatge ES-alert aquesta tarda, seran vigents des de la mitjanit fins a les 20h. Consulteu la resolució de la Generalitat.

Actuacions a la via pública

A Olesa, el Departament de Gestió de l’Espai Públic i Equipaments ha fet diverses actuacions aquest matí per retirar arbres i brancatge caigut a algunes zones del municipi. La força del vent també ha fet caure cables de telecomunicacions, que els operaris han hagut de retirar de via pública. 

Afectacions per a dijous, 12 de febrer

  • La visita de l'alcalde prevista per a aquest dijous, 12 de febrer, a Sant Bernat, dins l'activitat "L'alcalde als barris" queda ajornada. S'informarà en breu de la nova data.
  • L’Oficina de Residus no atendrà de manera presencial. Sí que ho farà per telèfon o WhatsApp al 639 79 28 48.
  • L'Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC) i els Serveis Socials municipals faran serveis mínims en l'atenció presencial. També farà serveis mínims el SAD i el SIAD.
  • A causa de les restriccions decretades per la Generalitat, restaran tancades les instal·lacions esportives, l'Escola Municipal de Música, i el Centre Obert.
  • L’Oficina de Recaptació de la Diputació de Barcelona (ubicada al carrer Obliqua) ha comunicat que no farà atenció ciutadana presencial.

Recomanacions per risc de ventades

Davant aquesta situació, des de Protecció Civil recomanen extremar les precaucions.

A casa: 

  • Retireu els elements de la façana o balcó (testos, tendals, estenedors…)
  • Abaixeu completament les persianes i, si són de cordó, subjecta-les bé.
  • Eviteu deixar testos o altres objectes no estàtics a les façanes i terrasses.
  • Recolliu la roba dels estenedors per evitar que el vent els pugui fer caure al carrer i provocar un accident.

A l’exterior: 

  • Vigileu amb el mobiliari urbà, l'enllumenat dels carrers, les motos i els cotxes aparcats, les grues, els contenidors de brossa, l'arbrat i tot allò que el vent pugui fer caure.
  • No pugeu a llocs alts i exposats al vent, com ara les bastides o altres construccions.
  • Eviteu els parcs, els jardins i les zones boscoses. Si sou a una zona arbrada, vigileu amb els arbres que puguin caure i eviteu totes les activitats amb foc.
  • Tingueu en compte també la proximitat dels arbres als edificis: el vent els podria fer caure a sobre.
  • A la carretera: si és imprescindible desplaçar-te, comprova l’estat de les carreteres i extrema la precaució pels obstacles de la via.
  • Activitats de lleure: eviteu les zones boscoses i costaneres.


Seguiu l'evolució al Meteocat: (https://www.meteo.cat/prediccio/general) i tingueu presents els consells de seguretat per ventades (https://gen.cat/ventades)

 

Últimes notícies

Image
Foto_ple març 2026

Moment de votació en el Ple municipal del 26 de març de 2026

Image
Foto_Crist de l'Agonia

Imatge del Crist de l'Agonia

Image
Foto_Persones participants al "Voltem Olesa"

Persones participants a les caminades per l'entorn natural "Voltem Olesa" que organitza l'Ajuntament

Image
Foto_Jornada d'organització d'esdeveniments esportius

Jornada d'organització d'esdeveniments esportius

Image
Cartell_Escola Feminista 2026

Cartell de l'Escola Feminista