L'Ajuntament organitza un curs gratuït per ajudar als pares i mares a gestionar les seves emocions

Ser mares o pares no es una tasca senzilla o simple. Pot suposar un important repte, amb moments positius i especials, però també molts altres que són veritables desafiaments a la capacitat de resposta a l'estrès o situacions problemàtiques. Per ajudar a gestionar-ho, l'Ajuntament d'Olesa organitza el curs "Compassiva-ment", tots els dimecres a les 18h, des del 26 de gener fins el 16 de març.

Image
Cartell del curs "T'hi apuntes perquè ho dic jo i punt" amb les dades i la manera de fer inscripció

La conciliació treball-llar, els límits personals a l'hora de tenir cura, les responsabilitats, la càrrega mental, les llistes de l'escola, les auto-exigències i autocrítiques, etc., poden ser diferents focus de estrès i de desregulació o desequilibri amb les emocions de pares i mares.

Comprendre com funciona la ment, les emocions i comptar amb recursos pràctics per poder regular-la i poder aplicar-los pot ser una gran ajuda tant per a pares i mares com pels fills i filles. Per ajudar a equilibrar les emocions i augmentar el benestar social, el departament de Salut Pública de l’Ajuntament d’Olesa ha organitzat el curs “Compassiva-ment” (Entrenament en la Ment Compassiva).

Aquest programa integra el mindfulness, la psicologia evolutiva, la neurociència interpersonal i l’investigació científica sobre la compassió. Actualment aquest programa s'utilitza a nivell internacional en hospitals, presons, escoles, grups de pares i mares i empreses.

El curs gratuït que organitza el departament de Salut de l’Ajuntament d’Olesa s’adreça a mares i pares i consta de 8 sessions de dues hores i mitja de durada. Els participants aprendran a tenir un grau major equilibri emocional i cognitiu per augmentar el seu benestar, millorar el seu estat anímic,  la seva salut mental i disminuir l'ansietat.

L’encarregat d’impartir les sessions és Àlvaro Ponce, doctor en Psicologia Social i Màster en Psicoteràpia Social per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), que treballa com a psicòleg general sanitari, supervisor, instructor, formador i investigador en l’Associació Conexus.

La formació començarà el 26 de gener fins el 16 de març. S’impartirà els dimecres de 18.00 h a 20.00 h al Saló de plens de l'Ajuntament. Les persones interessades han de fer inscripció prèvia a la plataforma Vivetix.com, abans del 24 de gener.

Últimes notícies

Image
Homenatge als olesans víctimes nazisme 2026.

Homenatge als olesans víctimes nazisme 2026.

Image
Ple municipal del 26 de febrer de 2026

Ple municipal del 26 de febrer de 2026

Image
Foto_reunió informativa als usuaris de Monbús_250226

L'alcalde i el regidor de Mobilitat van informar als usuaris i usuàries de Monbús dels ajustos fets per la Generalitat

Image
Foto_reunió serveis territorials de salut_febrer2026

Persones participants a la reunió dels serveis territorials de salut

Image
Cartell_Acte Stolpersteine 2026

Ofrena floral i acte institucional d'homenatge a les víctimes olesanes als camps de concentració nazis

Image
Foto_preinscripció escolar 2026-2027

La preinscripció escolar 2026-27 serà del 4 al 18 de març.