Dissabte se celebra la Festa de l´Orgull GAI

Dissabte la reivindicació festiva tindrà especial protagonisme al municipi, ja que se celebrarà la festa de l'orgull gay, organitzada pel Bloc Olesà.

 

En declaracions a “Els Matins” d'Olesa Ràdio, la regidora del Bloc Olesà, Georgina Muñoz ha explicat que la festa l'han organitzat basant-se en dues intencions: la reivindicativa i la festiva. I és que demà dissabte se celebrarà el 40è aniversari dels fets de Stonewall, Nova York. Quan la policia novaiorquesa va organitzar una redada a un local homosexual de la ciutat americana, i els homosexuals allà presents van revoltar-se, causant importants aldarulls a la ciutat. Des d'aleshores, es considera el 28 de juny el dia internacional per a l'alliberament de gais, lesbianes i transexuals.

 

Alhora, Muñoz ha destacat que Espanya és un dels 8 països que han legalitzat els matrimonis homosexuals i que aquests puguin optar a l'adopció. Però ha volgut diferenciar que una cosa és la normalització legal, i una altra la normalització social; cosa que els ha motivat a organitzar, per segon any consecutiu, aquesta festa reivindicativa.

 

De fet, hi ha fins a 86 països on les relacions homosexuals no estan normalitzades, és més ho castiguen. I d'aquests, n'hi ha fins a 8 que ho castiguen amb la pena de mort.

 

La part reivindicativa de la festa anirà de la mà de la projecció del film “Mi nombre es Harvey Milk”, protagonitzada per l'oscaritzat Sean Penn. Doncs narra els darrers vuit anys de vida d'un conegut activista homosexual que va arribar a política municipal de la ciutat de San Francisco.

 

La regidora del Bloc Olesà ha explicat, també, que la festa es clourà amb una festa a la Plaça de la Sardana, on hi actuaran els olesans Carrer Mallorca i el grup, creat especialment per aquesta ocasió Mr. Moon Quartet (amb components de “Comediants” i del grup “Noor”).

 

La festa serà demà dissabte, dia internacional de l'orgull gay. La projecció del film “Mi nombre es Harvey Milk” es farà a les set de la tarda a l'Auditori de la Casa de Cultura; i a partir de les onze de la nit, música amb els “Carrer Mallorca” i “Mr. Moon Quartet”.

 

(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM) - Apunta't al podcast de la ràdio: www.olesaradio.tk

 

Prohibida la reproducció total o parcial d'aquesta informació sense citar la font.

Últimes notícies

Image
Foto_infants_300425

S'obre el període d'inscripció als casals d'estiu d'Olesa

Image
Foto_comitecrisi_290425

Participants al comitè de crisi de l'Ajuntament d'Olesa

Image
Reunió del comitè de crisi per l'apagada de llum general

Reunió del comitè de crisi per l'apagada de llum general

Image
Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025

Fotografia d'un dels instants del ple ordinari del mes d'abril de 2025.

Image
Foto_jornadaPIT_25042025

Participants a la Jornada de Promoció Turística d'Olesa

Image
Foto_clauspany_230425

L'Ajuntament d'Olesa inicia el procés d'elaboració del primer Pla Local d'Habitatge