Demà es procedirà a la signatura del conveni per la posada en marxa del projecte d´intervenció integral al casc antic

Demà dimecres, el conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal visitarà Olesa per signar el conveni per la posada en marxa del projecte d'intervenció integral al Casc Antic d'Olesa en motiu de la llei de barris. A més a més, la visita de Nadal servirà també per inaugurar l'Oficina del Nucli Antic ubicada a la Casa de Cultura.

Jaume Monné, Alcalde d'Olesa ha explicat però que malgrat que la signatura del conveni es produeixi demà, des de l'Ajuntament d'Olesa ja s'ha treballat en el desplegament de la Llei de Barris. De fet, ja s'ha constituït la Comissió d'Avaluació i Seguiment, i també s'ha anomenat ja el responsable de l'Oficina del Nucli Antic.

La signatura del conveni amb la Generalitat de Catalunya és doncs una formalitat que calia fer en algun moment, i que demà, i seguint la disponibilitat del Conseller, es rubricarà.

Després de la signatura del Conveni, el Conseller Nadal participarà també en la inauguració de l'Oficina del Casc Antic. De fet, l'Oficina d'Informació i Seguiment sobre el desenvolupament del projecte d'intervenció integral és una de les primeres actuacions que es fan enguany.

També s'ha de procedir, abans del mes d'abril, a l'arranjament de la riera de Can Llimona des de la Font d'en Roure fins al Porxo de Santa Oliva, i la urbanització de l'entorn del Parc del Porxo de Santa Oliva.

Per més detalls sobre aquestes intervencions que han de començar el mes de febrer, l'Ajuntament d'Olesa té previst reunir-se ja aquest dijous amb els veïns afectats i l'associació de veïns del barri, i així minimitzar l'impacte de les obres en el dia a dia dels ciutadans.

L'Alcalde Monné ha explicat també que les actuacions a l'entorn del Parc del Porxo són les ja previstes i recollides en el propi projecte. I és que recordin, el projecte d'intervenció integral al Casc Antic aprovat per la Generalitat de Catalunya recull el conjunt d'actuacions a dur a terme, detallant-ne l'any d'execució i el cost del projecte. Així, del conjunt d'actuacions a iniciar-se el 2008, també està previst tenir una primera idea del projecte cultural a fer a Cal Puigjané.

Ja de cara a les intervencions previstes pel 2009, Monné ha avançat que es procedirà a la distribució dels hidrants contra incendis; la substitució dels aforaments d'aigua; la determinació de camins escolars per facilitar els infants l'accés a les escoles del barri; la instal·lació de passamans o elements similars per facilitar la mobilitat als carrers amb especial desnivell; o començar la rehabilitació del centre de dinamització social de Cal Repisa, el gran projecte del període 2009-2010.

En tot cas, un conjunt d'actuacions, les previstes al projecte d'intervenció integral al Casc Antic, que es perllongaran fins l'any 2012 i que haurien de servir per la revitalització de l'àrea urbana més antiga de la ciutat gracies a la inversió de 8'3 milions d'euros, la meitat dels quals finançat des de la Generalitat de Catalunya.

Demà, es procedirà a la formalitat de signar el conveni d'intervenció amb el Conseller Joaquim Nadal, serà a partir de la una del migdia al Saló de sessions de l'Ajuntament d'Olesa.

(Font: Olesa Ràdio – 90.1FM) - Apunta't al podcast de la ràdio: www.olesaradio.tk  

Prohibida la reproducció total o parcial d'aquesta informació sense citar la font.

Últimes notícies

Image
Foto_ple març 2026

Moment de votació en el Ple municipal del 26 de març de 2026

Image
Foto_Crist de l'Agonia

Imatge del Crist de l'Agonia

Image
Foto_Persones participants al "Voltem Olesa"

Persones participants a les caminades per l'entorn natural "Voltem Olesa" que organitza l'Ajuntament

Image
Foto_Jornada d'organització d'esdeveniments esportius

Jornada d'organització d'esdeveniments esportius

Image
Cartell_Escola Feminista 2026

Cartell de l'Escola Feminista