Comença a caminar la comissió de valors per elaborar un Decàleg de valors en l’esport

La comissió de valors ha celebrat la primera reunió amb bona participació de clubs esportius i AFA d'Olesa de Montserrat.

Image
Primera reunió de la comissió de valors per elaborar un decàleg de valors en l'esport a Olesa de Montserrat.

Fotografia de la reunió de la comissió.

El Departament d’Esports de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat fa mesos que treballa en l’impuls d’un decàleg de valors per a l’esport que abordi qüestions de respecte, tolerància i inclusió. Per a l’elaboració del document s’ha creat una comissió de valors que està integrada per les entitats esportives i també les Associacions de Famílies d’Alumnes (AFA) dels centres educatius. 

L’alcalde i regidor d’Esports, Jordi Parent, ha valorat positivament la primera reunió de la comissió de valors i ha destacat que aquest projecte s’aborda conjuntament des dels departaments d’Esports i d’Educació i Infància. Parent ha avançat que per tirar endavant el Decàleg de valors en l’esport s’ha utilitzat un recurs de la Diputació de Barcelona per tal de rebre assessorament durant tot el procés. Parent ha explicat que serà un “treball conjunt amb molt de diàleg, entesa, posar sobre la taula diferents aspectes relacionats amb l’esport”:

Audio file

Un dels objectius que ha motivat que la regidoria d’Esports impulsi la creació de la comissió de valors ha estat fomentar el respecte a les grades de tota competició esportiva d’Olesa de Montserrat. L’alcalde i regidor d’Esports ha dit que aquest decàleg no només abordarà els comportaments a les grades, sinó que el treball ha de ser transversal, implicant esportistes, tècnics i direccions dels clubs. A més, l’objectiu de l’Ajuntament d’Olesa de Montserrat és que el decàleg sigui una eina útil i aplicable:

Audio file

Jordi Parent ha valorat positivament la participació de les entitats esportives i de les AFA del municipi, motiu pel qual ha assegurat que a partir d’ara caldrà treballar per analitzar les necessitats de tots els agents implicats i trobar “un punt comú”. Parent ha remarcat que “hi ha valors com el respecte que són fonamentals i que han d’interpel·lar a tot el món de l’esport”:

Audio file

Totes les entitats esportives i AFA del municipi estan cridades a la participació de l’elaboració del Decàleg de valors en l’esport d’Olesa de Montserrat. Amb aquest projecte, l’Ajuntament reafirma el seu compromís amb la promoció d'un ambient esportiu sa, respectuós i inclusiu, així com crear consciència col·lectiva sobre la importància del respecte, la diversitat i els valors positius en l'àmbit esportiu local.

Últimes notícies

Image
Foto_contenidorsambxip_300126

Imatge dels nous contenidors amb obertura digital

Image
Foto_bonificacionsfiscals

Hi ha bonificacions per capacitat econòmica i de caràcter social i ambiental

Image
Foto_festessantantoni_2024

Carruatges participants a les Festes de Sant Antoni Abat d'Olesa

Image
Foto_tallercocriança_27012026

Persones participants al taller de paternitat i cocriança de 2025.

Image
Foto_DENIP_260126

Commemoració del Dia Escolar de la No-violència i la Pau del 2025

Image
Ple gener 2026.

Sessió plenària del mes de gener. 22 de gener 2026.

Image
foto_residusmercatambulant_230126

Recollida de residus al mercat ambulant