Nova campanya preventiva de la Policia Local de control de ciclomotors i motocicletes

Del 23 al 29 de maig es faran controls de factors de risc en la conducció com la velocitat, efectes de l'alcohol i altres drogues i d'estacionament sobre les voreres.

Image
Punt de control nocturn d'alcohol i drogues de la policia

La Policia Local d’Olesa duu a terme a partir del proper dilluns 23 una campanya preventiva de control de ciclomotors i motocicletes en conductes de risc i estacionament indegut.

Aquesta campanya es fa al llarg de tota la setmana i farà controls a diferents punts de la població de factors de risc en la conducció com la velocitat, els efectes de l’alcohol i altres drogues o  les distraccions. També es farà vigilància i control d’estacionaments a sobre les voreres, així com d’infraccions relatives a les normes de circulació i a les condicions tècniques.

L’ordenança municipal de circulació recull que les motocicletes i ciclomotors no poden circular per voreres, andanes, ni carrils-bici; i que la velocitat màxima per circular per les vies en zona urbana és de 30 quilòmetres per hora, excepte a zones que disposin d’una limitació específica expressament senyalitzada. Respecte el soroll, els motors no poden superar els límits de soroll i emissió de gasos determinats a les Ordenances Municipals. No podran produir sorolls ocasionats per acceleracions brusques, tubs d’escapament alterats o altres circumstàncies anòmales.

 

Vigilància de la campanya de recollida de fruita dolça

D’altra banda, agents de Mossos d’Esquadra també han iniciat un dispositiu específic per intensificar la vigilància en zones rurals del Baix Llobregat Nord.

El dispositiu té una durada de quatre mesos i consisteix en fer controls de pas i patrullatge en punts estratègics per prevenir furts de fruita i robatoris de maquinària agrícola.

Els agents aprofitaran el patrullatge per establir contactes amb aquest col·lectiu i recordar alguns consells bàsics de seguretat, com ara no deixar a l'exterior cap eina que pugui facilitar forçaments als accessos, disposar d'un inventari d'objectes de valor amb el número de sèrie, instal·lar tanques perimetrals o murs resistents i trucar al telèfon d'emergències 112 si s'observen persones o vehicles desconeguts pels voltants. També es remarca la importància de denunciar els fets delictius. La denúncia, en alguns casos, també es pot fer des del lloc dels fets.

Aquesta tasca s’emmarca dins el Pla Operatiu Específic del Món Rural que el cos de Mossos d'Esquadra realitza a nivell de tot Catalunya, i per tant complementa el treball preventiu que s’efectua durant tot l’any.

Documents relacionats

Últimes notícies

Image
Foto_Visquem l'Ajuntament 2026

Visquem l'Ajuntament 2026

Image
Homenatge als olesans víctimes nazisme 2026.

Homenatge als olesans víctimes nazisme 2026.

Image
Ple municipal del 26 de febrer de 2026

Ple municipal del 26 de febrer de 2026

Image
Foto_reunió informativa als usuaris de Monbús_250226

L'alcalde i el regidor de Mobilitat van informar als usuaris i usuàries de Monbús dels ajustos fets per la Generalitat

Image
Foto_reunió serveis territorials de salut_febrer2026

Persones participants a la reunió dels serveis territorials de salut